Les
Sources manuscrites de la théorie de la musique (S. IX-XVI)
______________________
UNITED STATES OF AMERICA (USA)
AUSTIN (TX),
The University of Texas, Harry Ransom Humanities Research Center (US-AUS)
MS 29 (Phillipps
816)
xie s. (1017-1041). Orig. Niederaltaich. Prov.
Tegernsee ; Auguste Chardin (17..- 1820) ; Th. Phillipps – 99v-100v
PS-HIER. ep. (sans ill.) – RISM B III, 4 (1992), p. 137-139.- RISM B III, 6 (2003).- Huglo, Diagrammes de Calcidius, 2008, p. 211.
http://norman.hrc.utexas.edu/mnemGal/29/HRC_29.pdf
BALTIMORE
(MD), Walters Art Gallery (US-BAw)
W. 22 (Phillipps
1029)
xiie s. Orig. Sud de la France ou Italie du Nord (?).
Prov. fr. Raymundus Justus, OFM ; Luigi Celotti (1759-1843) ; Th.
Phillipps – 65v-66 diagrammes – RISM B III, 4 (1992), p. 139-140.- RISM B III, 6 (2003).- Huglo, Diagrammes de Calcidius, 2008, p. 212.
W. 62
Fin xiie,
début du xiiie s.
Orig. Castille ? Prov. Paris, Léon Gruel (1841-1923) ; H. Walters – 180r-v
TON. Cist. (abbr.) – RISM B III, 4 (1992), p. 140-141.- RISM B III, 6 (2003).
W. 63
Fin du xiie
s. Orig. un monastère cistercien de Catalogne ou du Nord de l'Espagne. Prov.
vente Delamare, Paris – 130v-132 TON. Cist. (abbr.) – RISM B III, 4 (1992), p.
141.- RISM B III, 6 (2003).
BERKELEY
(CA), University of California, Bancroft Library (US-BEm)
MS UCB 88
xiie s. (1130-1170). Orig. Midi de la France (Albi,
Aurillac). Prov. B. Rosenthal (San Francisco) – 1-5 Tonaire des pièces de
l’office et de la messe – RISM B III, 4 (1992), p. 141-142.- RISM B III, 6 (2003).
MS 744 (Phillipps
4450)
xive s. (c. 1375). Orig. France (Paris). Prov. Th.
Phillipps – 1-50 GOSCALC. ; 50-60 ANON. Ellsworth ; 60-61 INTERV.
Tonus div. – RISM B III, 4 (1992), p. 142-144.- RISM B III, 6 (2003).- Gregorio
Bevilacqua, Il Comentum super cantum di Roger Caperon. Introduzione
ed edizione Critica (Bologna,
Dottorato di ricerca in musicologia e beni musicali, 2008)
amsdottorato.unibo.it/2139/1/bevilacqua_gregorio_tesi.pdf).
MS 1087
Fin du xve
début du xvie s. Orig.
Italie – 1 tableau de solmisation – RISM B III, 4 (1992), p. 144-145.- RISM B III, 6 (2003).
BETHESDA
(MD), National Library of Medicine (US-BES)
MS 7
xive s. Orig. Angleterre – Bartholomaeus Anglicus, De
proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 145-146.- RISM B III, 6 (2003).
BOSTON (MA),
The Boston Medical Library (US-Bmed)
MS 15 (17)
xiiie-xive
s. Orig. abbaye cistercienne de Leyra en Navarre. Prov. W. M. Voynich
(1865-1930) – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B
III, 4 (1992), p. 146.- RISM B
III, 6 (2003).
Ballard Collection
I, n° 7
xve s. Orig. Angleterre. Prov. A. Cope, Bramsville
Park ; E. P. Goldschmidt – 54-56v : « Si vis scire artem musicam
haec est... » – RISM B III, 4 (1992), p. 146-147.- RISM B III, 6 (2003).
CAMARILLO
(CA), St. John's Seminary, The Estelle Doheny [1875-1958] Collection (US-CAM)
olim US-CAM MS 6809 (propriétaire [2003] : Martin Schøyen, Norvège)
Vers 1440. Orig. Nevers ou Bourges. Prov. Jean
Tenon ; Zeitlin et Ver Brugge, Los Angeles – Le livre des propriétés
des choses – RISM B III, 4 (1992), p. 199-200.- RISM B III, 6 (2003).
CAMBRIDGE
(MA), Harvard Univeristy, The Houghton Library (US-Cah)
MS Lat. 216
(Phillipps 24270)
xive s. Orig. France. Prov. Champmol, Chartreuse de la
Trinité ; Th. Phillipps ; J. Scott ; Daniel B. Fearing –
Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992),
p. 147.- RISM B III, 6
(2003).
MS Mus. 142
Vers 1480. Orig. Lodi, Italie. Prov. Lodi ;
Linlithgow Hopetown House West Lothian ; M. Breslauer – 1v-22
« Musices mensurabilis figuras diversas esse certissimum est... » –
RISM B III, 4 (1992), p. 148-149.- RISM B III, 6 (2003).
MS Riant 89
xiiie-xive
s. Orig. Flandres. Prov. comte Paul Riant (1836-1888) – Bartholomaeus Anglicus,
De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 149.- RISM B III, 6 (2003).
MS Typ. 10
xve s. Orig. Italie du Nord. Prov. Ph. Hofer – 1-61
BOETH. mus. – RISM B III, 4 (1992), p. 149-150.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/
Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 7-8.
CHAPEL HILL
(NC), University of North Carolina, Wilson Library (US-CHH)
MS 63
xive s. (avant 1360). Orig. Italie. Prov. Mgr.
Mazzi ; A. B. Hunter – 88v « Primus cum sexto fa sol la semper
habeto... » ; « Primus re la. Secundus re fa... » ;
« Primus et secundus finiuntur in re... » ; « Primus ad
quintam. Secundus ad quartam... » – RISM B III, 4 (1992), p. 150-151.- RISM B III, 6 (2003).
CHICAGO
(IL), The Newberry Library (US-Cn)
MS f. 9
(Admont 491)
xiie s. (seconde moitié). Orig. Allemagne du Sud ou
Autriche. Prov. Admont (olim 491) – 1-62v BOETH. mus. ; 18v
Gerbertus, Scholium ad Boethii Musicae Institutionis l. II, c. 10 (ed. *Bubnov,
Gerberti, p. 28-30) ; 22v Scholium ad Boethii Musicae Institutionis
l. II, c. 21 (ed. *Bubnov, Gerberti, p. 30-31) ; 62v-63 Tonaire ; 63v-65 ISID.
etym. (exc.) ; 65v diagramme des arts libéraux – RISM B III, 4 (1992), p.
151-152.- RISM B III, 6
(2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und
Registerband, 2011), p. 6-7.
MS 54.1
Fin du xive
s. (1391). Orig. Pavie. Copiste : F<rater> G. de Anglia (f. 6v).
Prov. propriété du bibliophile viennois C. M. Nebehay ; acquis en 1955 par
la Newberry Library – 1-6v PETR. DION. (fragm.) ; 6v-7 PHIL. ANDR. ;
7v-9 TRACT. FIG. ; 9v « Sciendum est quod in superiori linea huius
tabulae... » ; 10v-33 MARCH. luc. ; 33-42 MARCH. pom.
(exc.) ; 43-49 IOH. MUR. lib. ; 49-50 « Sex sunt species
speciales discantus, scilicet unisonus, semiditonus... » 52v-56v CONTR.
Septem s. spec. ; 57v-58 « Sicut se habent brevis et longa in modo
perfecto... » – RISM B III, 4 (1992), p. 152-155.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard,
Thomas, 2006, p. 14, 16.
CLAREMONT
(CA), Claremont College, Norman F. Sprague Memorial Library (US-CLAc)
Hoover Collection H
39
xve s. Orig. Italie. Prov. collection Hoover –
Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992),
p. 155-156.- RISM B III, 6
(2003).
CLEVELAND
(OH), Museum of Art (US-CLm)
(Inv.) 52.88
Vers 1050. Orig. Reichenau. Prov. M. Uzielli – 1
BERNO prol. (fragm.) – RISM B III, 4 (1992), p. 156.- RISM B III, 6 (2003).
KALAMAZOO
(MI), Institute of Medieval Studies (US-KAL)
Cistercian
Antiphonary
Vers 1174. Orig. Morimondo, Italie. Prov. C.
Trivulzio ; John Crerar Library – 141v-143v TON. Cist. (abbr.) – RISM B
III, 4 (1992), p. 157.- RISM B
III, 6 (2003).
MALIBU (CA),
The J. Paul Getty Museum (US-MAL)
MS Ludwig XII 1
(Phillipps 16278)
843-876 ? Orig. Auxerre. Prov. G. Bouché ; A.
Dumas ; Baillieu ; Libri ; Th. Phillipps ; P. Ludwig –
74-79 CASSIOD. inst. (exc.) ; 100v-104 AUGUST. (exc.) – RISM B III, 4
(1992), p. 200-201.- RISM B III, 6 (2003).
olim MS Ludwig XII 5 (Phillipps
12145) conservé désormais à : LOS ANGELES, The J. Paul Getty Museum,
The Getty Center
début du XIIe siècle (f. 3-33, 35v-49v, 40v-125v,
139-141v ; 126-139) et xiiie
s. (152-219). Orig. Angleterre. Prov. Th. Phillipps ; Zeitlin et Ver
Brugge, Los Angeles ; B. Honeyman Jr, San Juan Capistrano ; P. Ludwig
– 35v tableau de solmisation ; « Tonus, semitonius, ditonus,
semiditonus... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout,
2011], p. 187) ; 35v « Pater in. Seuouae. Filio, Seuouae... »
(éd. ibid., p. 187) ; 35v HERMANN. mod. ; tableau de
notations alphabétiques (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 188) ; 36 MON. Totam tabulam ; 36r
« Monocordum dicitur eo quod omnes in eo instrumento... » (éd. Chr.
Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 188) ;
36r-v MON. Mon. compos. ; 36v MON. Mensurus ; 36v MON. Si mon.
Boetii ; 36v-37r « Has voces breviter subtiliterque per lineas... »
(éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p.
50-51) ; 37r « Diapente et diatessaron symphoniae... » ;
37r « Sex namque sunt coniunctiones istarum vocum... Sciendum ergo
est quod sine indubia...» (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 80-82) ; 37r-38r « Quattuor namque sunt modi qui
autenti appellantur... Autentus prothus semper finitur in lychanos
hypaton... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 188-190) ; 38 PROP. Prop. est rerum ;
38v-39 PROP. Est autem ; 40 MON. Prima corda ; 39r-v Dicitur quoque
tonus... (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011],
p. 37-39) ; 39v-40 “Finales cordae in monocordo...” (éd. Chr. Meyer, Sh.
Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 43-46) ; 40r-v MON.
Mon. ench. ; 40v GUIDO micr. (exc.) ; 40v GUIDO micr. (exc.) ;
40v-41 MON. Partire gamma ; 41 MON. Divide gamma ; 41r-v
« Proslambanomenos id est ã dicitur adquisitus... » ; 41v-42
GUIDO prol. ; 42v-45v GUIDO ep. ; 45v « None-noe-ane. None
dicitur a greco quod est nus... » ; 93r-v FIST. Cuprum pur. ;
123 MACROB. (exc.) – RISM B III, 4 (1992), p. 157-162.- Avicenna latinus.
Codices. Codices descripsit Marie-Thérèse d'Alverny, Addenda collegerunt S.
Van Riet et P. Jodogne (Louvain-la-Neuve, 1994), p. 359-367..- RISM B III, 6
(2003).
NEW-HAVEN
(CT), Yale Medical School Library (US-NHm)
Incunabulum X,
XVI.20
xve s. Orig. Allemagne du Sud. Prov. St-Peter,
Salzburg ; – 126-127 FIST. Incipit mensura ; 127r-v « In
principio corporis ad clavicordium dispositi... » ; 127v
« Musarum voces sunt novem prima facit d... » – RISM B III, 4 (1992),
p. 163-164.- RISM B III, 6
(2003).
NEW-HAVEN
(CT), Yale University, Beineke Rare Book
and Manuscript Library (US-NHub)
+ MS 5 (olim Z109.20)
Seconde moitié du xve
siècle. Orig. Allemagne – St. Birgitta, Regula Sancti Salvatoris, etc. - f. ii
« Revelacio Sancte Birgitte. Cantus sit modestus gravis et simplex non
fractis vocibus non cum discantu sed omni humilitate et devotione plenus. Venerabilis
pater Beatus Bernhardus Clarevallis abbas praecepit...ita dicens. Psalmodiam
non nimium protrahamus sed rotunde et viua voce.... [cf. ANON. Cist. III]
« bibliographie : De Ricci, vol. 1, p. 162, n° 5 ;
notice en ligne : http ://webtext.library.yale.edu/beinflat/pre1600.MS005.htm
MS. 225
xve s. (1422). Orig. Cracovie (?) Erfurt (?). Prov.
Chartreuse Salvatorberg, Erfurt ; A. Franck, Paris ; A. P. Stokes –
« Monicordum unius chordae instrumentum... » – RISM B III, 4 (1992),
p. 164-165.- RISM B III, 6
(2003).
+ Ms. 322
Parchemin. II + 222 + II f. (f. 1-52 : à 2
col. ) 351 x 226 mm. troisième quart du xiiie
siècle. Orig. Oxford ?, pour Hugh de Warwick (cf. f. 222v). Prov. couvent
St-François d'Assise avant 1381 ; S. Harrison Thomson en 1932 (acquisition
de Hoepli de Milano) ; don de Edwin J. Beinecke en 1969. ancienne
cote : LXVII (Assisi) ; Rugieri H. 1 (?) ; Ms. 10 (S. Harrison
Thomson) contexte : st. Jérôme ; Raban Maur, etc.… – 48v-49 PS-HIER.
ep., « <C>ogor a te ut tibi dardane de aliis generibus musicorum
sicut res docet vel visione… » « …vel auditu...et est minima
sapientia legis veteris in manu iudeorum. » Cf. http ://webtext.library.yale.edu/beinflat/pre1600.MS322.htm (Shin Nishimagi)
NEW YORK
(NY), Columbia University,
Rare Book and Manuscript Library (US-NYcub)
MS X 510 H 74
1476. Orig. Basel. Prov. August C. Naumann ;
Baldassarre Boncompagni – 158-177 IOH. MUR. spec. – RISM B III, 4 (1992), p.
165-166.- RISM B III, 6 (2003).
Plimpton MS 45
xiie s. (seconde moitié). Orig. Allemagne. Prov.
collection G. A. Plimpton – 1r-v BOETH mus. (fragm.).- RISM B III, 6 (2003).
Plimpton MS 157
vers 1460. Orig. Allemagne du Nord-Ouest. Prov.
Jacques Rosenthal (?) ; collection G. A. Plimpton – 18-22 « Quadruvii
nomen ostendit... » – RISM B III, 4 (1992), p. 166-167.- RISM B III, 6 (2003).
Plimpton MS 250
(Phillipps 11727)
Vers 1550. Orig. Italie. Prov. G. Kloss,
Frankfurt/M. ; collection Longmann ; Th. Phillipps ; G. A.
Plimpton. D'après I-Rvat Lat. 3123 – 158r-v FIST. Prima fist. I ;
158v CYMB. Quicumque cym. – RISM B III, 4 (1992), p. 167-168.- RISM B III, 6 (2003).
Plimpton MS 263
xvie s. Orig. Angleterre. Prov. Th. Chaworth ; B.
Quaritch ; G. A. Plimpton – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus
rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 168.- RISM B III, 6 (2003)
NEW YORK
(NY), Kraus (US-NYkraus)
Olim Gutenzell, Törring 57
1030-1070. Orig. Allemagne du Sud. Prov. J. A.
Törring – 2-23v BERNO prol. (avec gloses humanistiques dont une référence à la
théorie des douze modes de Glaréan, cf. éd. Rausch ; p. 50) ; 24
grand système parfait – RISM B III, 4 (1992), p. 201-202.- RISM B III, 6
(2003).
NEW YORK
(NY), Pierpont Morgan Library (US-NYpm)
B. 12
Début du xve
s. Orig. Angleterre. Prov. C. Bühler – 63-65 « For ye schul of your
proporciouns... »
(transcription @ CHMTL) ; 65-68v « Alia
regula. But ye schul vndirstande. that as proporcioun is a comparisoun betweyne
diuerse quantiteis... » (transcription @ CHMTL) 68v-69 :
« Constantino suo Gerbertus scolasticus. Quae in decimo capitulo... »
(éd. Bubnov, Gerbertus, p. 29-30) ; 69r-v PROP. Prop. est
duarum ; 70-73 PROP. Prop. est rerum ; 73v-76 « Ad laudandum
Deum trinum et unum... » – RISM B III, 4 (1992), p. 168-171.- RISM B III, 6 (2003).
M. 875
Début du xve
s. Orig. Angleterre. Prov. L. Tollemache ; E. J. Beinecke – Bartholomaeus
Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 171.- RISM B III, 6 (2003).
PHILADELPHIA
(PA), Free Library (US-PHf)
Lewis 6
Fin du xiiie
s. Orig. Fance (?). Prov. J. F. Lewis – 1r-v « Omnis cantus ecclesiasticus
in mediis clavibus... » – RISM B III, 4 (1992), p. 171-172.- RISM B III, 6 (2003).
PHILADELPHIA
(PA), Rosenbach Museum and Library (US-PHr)
MS 485/22
1443. Orig. Allemagne. Prov. Otto H. F. Vollbehr –
1-8 « Volentibus igitur facilem ad musicam habere
agressum... » ; 7 PHIL. CAS. contr. ; 7v « Omnis compositio
vel est communiter dicta vel proprie... » – RISM B III, 4 (1992), p.
172-173.- RISM B III, 6
(2003).
PHILADELPHIA
(PA), University of Pennsylvania Libraries (US-PHu)
Charles Patterson Van Pelt Library
MS Lat. 13
Fin du xve
s. Orig. Italie. Prov. Guido Trabosco ; Helmuth Domizlaff (1902-1983) –
226v « Musica etiam acuta cum gravibus sonis miscens diversis variisque
vocibus unum concentum facit » – RISM B III, 4 (1992), p. 173.- RISM B III, 6 (2003).- Huglo, Diagrammes de Calcidius, 2008, p. 224.
MS Lat. 36
Vers 1437. Orig. région du Lac de Constance ou
Souabe – 58v tableau de solmisation ; 59 tableau des huit modes ; 59v
tableau des huit teneurs psalmodiques ; 60 « Isti cantus qui in
proprio cursu cantari nequiunt... » ; 207 GEN. DISC.
Differentia ; 207v-216v ANON. Philad. – RISM B III, 4 (1992), p. 174-175.- RISM B III, 6 (2003)
http ://dla.library.upenn.edu/dla/medren/pageturn.html?q=« MS
Latin 36 »&id=MEDREN_2486522& (Ms. Codex 614)
MS Lat. 45
(Phillipps 190)
xiiie s. Orig. Angleterre (?). Prov. Th. Phillipps –
fragments du Doctrinale d'Alexandre de Villedieu – RISM B III, 4 (1992),
p. 175-176.- RISM B III, 6
(2003)
http ://dla.library.upenn.edu/dla/medren/pageturn.html?q=« MS
Latin 45 »&id=MEDREN_2487484& (Ms. Codex 694)
MS Lat. 199
xve s. (c. 1450). Orig. Italie. Prov. B. Rosenthal,
New York – 1-6v « Cum secundum philosophum in libro De celo et mundo... » (1r-v
Divisio monocordis sic fit. Intelligendum tamen est..., éd. Meyer
Chr., Mensura, p. 104-105) – RISM B III, 4 (1992), p. 176-177.- RISM B III, 6 (2003)
http ://dla.library.upenn.edu/dla/medren/pageturn.html?id=MEDREN_4227956&
(Ms. Codex 922)
PHILADELPHIA (PA), University of Pennsylvania
Libraries (US-PHu)
Lawrence J. Schoenberg Collection
+ Ms. LJS 47
Papier 52 f. 281 x 204 mm c. 1490. Orig. France –
1-52 BOETH. mus. Cf. SCETI Online
Collection : http://dewey.library.upenn.edu/sceti/ljs/PageLevel/index.cfm?option=view&ManID=ljs047.-
Mélodies sur parchemin. Exposition du 25 novembre 2004 au 2 janvier
2005. Paris, Galerie « Les Enluminures « du Louvre des Antiquaires,
2004 (Paris, 2004), n° 63 (cf. Scriptorium, 2005/2, B.C., n° 586 [M.
Huglo]).- Crofton Black, Transformation
of Knowledge. Early Manuscripts from the Collection of Lawrence J. Schoenberg
(London, 2006), p. 28-29 [= f. 40v-41r, 37r, 51v].
PRINCETON
(NJ), University Library (US-PRu)
MS Garrett 95
xive-xve
s. Orig. Angleterre. Prov. Ch. Edwards ; H. Percy ; R. Garrett –
165-169 « Quatuor sunt species cantuum... » ; 170 diagramme
lambdoïde des nombres harmoniques ; 170-172 « De quadratis figuris
primis et sex speciebus notarum... » ; 173-174 CYMB. Omne
instr. ; 174-175 FIST. Prima fist. I ; 175-176 FIST. Primam fist.
IV ; 176 FIST. Si fistulae I ; 176 FIST. Circa latitudinem ;
179-204 IOH. MUR. spec. (B) – RISM B III, 4 (1992), p. 177-179.- RISM B III, 6 (2003).
MS Kane 50
xiie-xiiie
s. Orig. Angleterre. Prov. W. Deys ; Biblioteca Swaniana ;
Collection Grenville Kane – 1-50 BOETH. arithm. – RISM B III, 4 (1992), p.
179-180.- RISM B III, 6
(2003).
ROCHESTER (NY),
Eastman School of Music, Sibley Musical Library (US-R)
ML 92 1100 (olim
Wolffheim)
Dernier tiers du xie
s. - début du xiie s.
(c. 1070-1103, cf. Ellinwood/Snyder, op. cit., p. 47). Orig. Sud de la Bavière
(Würzburg, Bamberg). Prov. Toulouse (première moitié du xiiie s.) ; Mgr. de Beauveau, Narbonne ;
abbé Berger ; abbé Chastain, Toulouse ; Lafforgue ; W.
Wolffheim, Berlin – 91-130 HERMANN. mus. ; 131-142 FRUT. ton. ; 142
« A proslambanomenos id est acquisita... » 143-173 BERNO prol. ;
173-183 FRUT. brev. (exc.) (176 NEUM. Eptaphonus ; 176-177 HERMANN.
vers ; 178 HERMANN. expl. ; 180 HERMANN. vers.) ; 180-181 FIST.
Prima fistula III ; 181-183 FIST. Longissimam ; 184-230 WILLEH.
HIRS. ; 230-231 TON. – RISM B III, 4 (1992), p. 180-183.- RISM B III, 6
(2003).- The Musica of Hermannus Contractus. Edited ant Translated by
Leonard Ellinwood. Revised with a New Introduction by John L. Snyder
(Woodbridge, 2015), p. 43-47.
https://urresearch.rochester.edu/institutionalPublicationPublicView.action?institutionalItemId=25782&versionNumber=1
ML 92 1200 (olim
Admont 494)
xiie s. Orig. Bavière ou Autriche. Prov. Admont. Ms.
consulté par M. Gerbert – 1-11 PS.-ODO dial. (avec les vers “Ad quartam vocem
primus statuit sibi sedem...” (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 46-47) ; 11 « Ecce modus primus sic
noscitur... » ; 11-42 ARIBO (33 CYMB. Arbitror ; 33v MON. Totum
mon. ; 34-35 FIST.[Primam fistulam tantae] ; 35r-v FIST. Primae
ergo ; 35v-36 FIST.[Nos autem] ; 36r-v FIST.[Sicut fistulae] ;
42-59v GUIDO micr. ; 59v-66 GUIDO reg. ; 66-68 GUIDO prol. ;
68-73v GUIDO ep. ; 73v-74 TON. ; 74v-75 FIST. Prima fist.
I ; 75r-v FIST. Primam fist. II ; 75v-76 CYMB. Si velis ; 76-79v
BERNO prol. ; 79v-91 BERNO ton. (éd. Rausch, Bern 2, p.
257-279) ; 91v-92 HERMANN. expl. ; 92v HERMANN. mod. ; 93v main
guidonienne – RISM B III, 4 (1992), p. 183-186.- RISM B III, 6 (2003).
https://urresearch.rochester.edu/institutionalPublicationPublicView.action?institutionalItemId=25783
SAN MARINO
(CA), The Huntington Library (US-SM)
MS Fields 5096
xve s. Orig. Italie. Prov. Chartreuse de Valle di
Pesio, au Sud de Turin – 1-46v « Et (in?) primo viginti littere cantus a b
c d e f g... » – RISM B III, 4 (1992), p. 186-187.- RISM B III, 6 (2003).-
Leah Morrison, « Constructing Cantus securus :
Reaping Advice from Cantor Cartusiensis », Studia
Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, 45 (2004), p. 189-200.
WASHINGTON
(DC), Library of Congress, Music Division (US-Wc)
M 2147 XIV M 3 Case
xive s. Orig. Diocèse de Liège ou de Maastricht. Prov.
W. Wolffheim – a-d « Quid est cantus? Cantus est bene canendi
scientia... » – RISM B III, 4 (1992), p. 187-188.- RISM B III, 6 (2003).
ML 171 C 77
(Phillipps 1281)
xiie s. et xive
s. (Sachs, Mensura, I, p. 40). Orig. Flandres. Prov. Ph. Lemmens,
Gand ; Th. Phillipps – 1-29v IOH. COTT. mus. ; 30r-31r « Haec
organica institutio cum omni cantuum multiplicitate... » (31r
diagramme) ; 31v CYMB. Si volueris ; 31v FIST. Prima fistula
III ; 31v « In monocordo Boetii sic incipiendi sunt toni : in
.F. primus, quartus, sextus ; in .D. secundus ; in .a. tercius,
quintus et octavus ; in [bq] septimus. In monocordo Widonis ita incipiendi
sunt toni : in .a. primus, quartus, sextus ; in .c. tercius, quintus,
octavus, in .F. secundus, in .d. septimus. Si organistri... » ; 31v
(marg. inf. a manu S. XIV) « Impares. Versus. Maiores a fine toni
descendere possunt/ Ad primas voces. ascendunt vocibus octo./ Ad quintas voces/
Pares/ Ad quintas voces scandunt a fine minores/ Ad quintas eciam possunt
descendere voces » ; 31v-32 ORGANISTR. Si org. – RISM B III, 4
(1992), p. 188-190.- RISM B III, 6
(2003).
http://hdl.loc.gov/loc.music/mus001.20010130001dm
ML 171 G 85 Case
xve s. Orig. Angleterre (?) – 1r main guidonienne ;
1v GUIDO micr. (exc.) – RISM B III, 4 (1992), p. 190-191.- RISM B III, 6 (2003).
ML 171 J 6 Case
1465-1477. Orig. Venezia, Italie. Prov. Fassoni
Fassati, Pavia ; F. Passi ; W. Toscanini – hv-47 MARCH. luc. ;
47v-56 IOH. MUR. lib. ; 56-70 TRAD. GARL. plan. V ; 70 « Nota
quod cantus ascendit ab E grave vel G grave vel a A acuto... » ;
70v-74 TRACT. FIG. ; 74-79 AEGID. MUR. ; 79 NEUM. Eptaphonus ;
79 « Superius dictum est de augmentatione atque diminutione figurarum... » ;
79r-v « De modo discantandi quod dicitur secundum
gallicos... » ; 80v main guidonienne ; 96-98 « Primo et
ante omnia scire debes quod quinque sunt figurae... » ; 98 « His
sex formantur... » ; 98v-100 diagrammes arborescents relatifs à la
notation mesurée ; 100v main guidonienne « A quodlibet intellige
tonum... » ; 101r-v « Nota quod 22 litterae sunt in manu
Guidonis... » ; 101v-102 « Primus tonus continet suam undecimam
aliquando... » ; 102v-109 PETR. DION. ; 112r-v IOH. MUR.
contr. ; 112v-117v CONTR. Cum notum ; 117 « Nota quod unisonus de
ut... » ; 118 « Species contrapuncti sunt novem videlicet
unisonus... » ; 138-155 GUIDO micr. ; 155v-157v GUIDO
prol. ; 157v-159 GUIDO ep. (exc.) ; 165-170v+171v-172 GUIDO
reg. ; 170v-171 MOD. Omnes authenti (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 56-57) ; 171r-v INTERV. Diapason (éd. Chr. Meyer, Sh.
Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 33-37) ; 172r-v VERS.
Ars humanas – RISM B III, 4 (1992), p. 191-196.- RISM B III, 6 (2003).
https://www.loc.gov/resource/ihas.200212363.0
ML 171 R 32 Case
Fin du xve
s. Orig. Italie – 29-38v <Bonaventure de Brescia?> « L'arte di
questa scientia... » ; 39-50v John Hothby, La Calliopea legale
– RISM B III, 4 (1992), p. 196-197.- RISM B III, 6 (2003).
WASHINGTON
(DC), Library of Congress, Rare Book Division (US-Wcr)
MS 100
xiiie-xive
s. Orig. inconnue. Prov. Dijon, Chartreuse de la Trinité – Bartholomaeus
Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 197-198.-
RISM B III, 6 (2003).