Christian Meyer

Les Sources manuscrites de la théorie de la musique (S. IX-XVI)

______________________

UNITED STATES OF AMERICA (USA)

AUSTIN (TX), The University of Texas, Harry Ransom Humanities Research Center (US-AUS)    
MS 29 (Phillipps 816)           
xie s. (1017-1041). Orig. Niederaltaich. Prov. Tegernsee ; Auguste Chardin (17..- 1820) ; Th. Phillipps – 99v-100v PS-HIER. ep. (sans ill.) – RISM B III, 4 (1992), p. 137-139.- RISM B III, 6 (2003).- Huglo, Diagrammes de Calcidius, 2008, p. 211.       
http://norman.hrc.utexas.edu/mnemGal/29/HRC_29.pdf

 

 

 

BALTIMORE (MD), Walters Art Gallery (US-BAw)
W. 22 (Phillipps 1029)          
xiie s. Orig. Sud de la France ou Italie du Nord (?). Prov. fr. Raymundus Justus, OFM ; Luigi Celotti (1759-1843) ; Th. Phillipps – 65v-66 diagrammes – RISM B III, 4 (1992), p. 139-140.- RISM B III, 6 (2003).- Huglo, Diagrammes de Calcidius, 2008, p. 212.

W. 62  
Fin xiie, début du xiiie s. Orig. Castille ? Prov. Paris, Léon Gruel (1841-1923) ; H. Walters – 180r-v TON. Cist. (abbr.) – RISM B III, 4 (1992), p. 140-141.- RISM B III, 6 (2003).

W. 63  
Fin du xiie s. Orig. un monastère cistercien de Catalogne ou du Nord de l'Espagne. Prov. vente Delamare, Paris – 130v-132 TON. Cist. (abbr.) – RISM B III, 4 (1992), p. 141.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

BERKELEY (CA), University of California, Bancroft Library (US-BEm)  
MS UCB 88   
xiie s. (1130-1170). Orig. Midi de la France (Albi, Aurillac). Prov. B. Rosenthal (San Francisco) – 1-5 Tonaire des pièces de l’office et de la messe – RISM B III, 4 (1992), p. 141-142.- RISM B III, 6 (2003).

MS 744 (Phillipps 4450)       
xive s. (c. 1375). Orig. France (Paris). Prov. Th. Phillipps – 1-50 GOSCALC. ; 50-60 ANON. Ellsworth ; 60-61 INTERV. Tonus div. – RISM B III, 4 (1992), p. 142-144.- RISM B III, 6 (2003).- Gregorio Bevilacqua, Il Comentum super cantum di Roger Caperon. Introduzione ed edizione Critica  (Bologna, Dottorato di ricerca in musicologia e beni musicali, 2008)           
amsdottorato.unibo.it/2139/1/bevilacqua_gregorio_tesi.pdf).

MS 1087         
Fin du xve début du xvie s. Orig. Italie – 1 tableau de solmisation – RISM B III, 4 (1992), p. 144-145.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

BETHESDA (MD), National Library of Medicine (US-BES)          
MS 7  
xive s. Orig. Angleterre – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 145-146.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

BOSTON (MA), The Boston Medical Library (US-Bmed)   
MS 15 (17)     
xiiie-xive s. Orig. abbaye cistercienne de Leyra en Navarre. Prov. W. M. Voynich (1865-1930) – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 146.- RISM B III, 6 (2003).

Ballard Collection I, n° 7     
xve s. Orig. Angleterre. Prov. A. Cope, Bramsville Park ; E. P. Goldschmidt – 54-56v : « Si vis scire artem musicam haec est... » – RISM B III, 4 (1992), p. 146-147.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

CAMARILLO (CA), St. John's Seminary, The Estelle Doheny [1875-1958] Collection (US-CAM)    
olim US-CAM MS 6809 (propriétaire [2003] : Martin Schøyen, Norvège)

Vers 1440. Orig. Nevers ou Bourges. Prov. Jean Tenon ; Zeitlin et Ver Brugge, Los Angeles – Le livre des propriétés des choses – RISM B III, 4 (1992), p. 199-200.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

CAMBRIDGE (MA), Harvard Univeristy, The Houghton Library (US-Cah)     
MS Lat. 216 (Phillipps 24270)          
xive s. Orig. France. Prov. Champmol, Chartreuse de la Trinité ; Th. Phillipps ; J. Scott ; Daniel B. Fearing – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 147.- RISM B III, 6 (2003).

MS Mus. 142 
Vers 1480. Orig. Lodi, Italie. Prov. Lodi ; Linlithgow Hopetown House West Lothian ; M. Breslauer – 1v-22 « Musices mensurabilis figuras diversas esse certissimum est... » – RISM B III, 4 (1992), p. 148-149.- RISM B III, 6 (2003).

MS Riant 89  
xiiie-xive s. Orig. Flandres. Prov. comte Paul Riant (1836-1888) – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 149.- RISM B III, 6 (2003).

MS Typ. 10    
xve s. Orig. Italie du Nord. Prov. Ph. Hofer – 1-61 BOETH. mus. – RISM B III, 4 (1992), p. 149-150.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 7-8.

 

 

 

CHAPEL HILL (NC), University of North Carolina, Wilson Library (US-CHH)
MS 63
xive s. (avant 1360). Orig. Italie. Prov. Mgr. Mazzi ; A. B. Hunter – 88v « Primus cum sexto fa sol la semper habeto... » ; « Primus re la. Secundus re fa... » ; « Primus et secundus finiuntur in re... » ; « Primus ad quintam. Secundus ad quartam... » – RISM B III, 4 (1992), p. 150-151.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

CHICAGO (IL), The Newberry Library (US-Cn)      
MS f. 9 (Admont 491)          
xiie s. (seconde moitié). Orig. Allemagne du Sud ou Autriche. Prov. Admont (olim 491) – 1-62v BOETH. mus. ; 18v Gerbertus, Scholium ad Boethii Musicae Institutionis l. II, c. 10 (ed. *Bubnov, Gerberti, p. 28-30) ; 22v Scholium ad Boethii Musicae Institutionis l. II, c. 21 (ed. *Bubnov, Gerberti, p. 30-31) ; 62v-63 Tonaire  ; 63v-65 ISID. etym. (exc.) ; 65v diagramme des arts libéraux – RISM B III, 4 (1992), p. 151-152.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 6-7.

MS 54.1         
Fin du xive s. (1391). Orig. Pavie. Copiste : F<rater> G. de Anglia (f. 6v). Prov. propriété du bibliophile viennois C. M. Nebehay ; acquis en 1955 par la Newberry Library – 1-6v PETR. DION. (fragm.) ; 6v-7 PHIL. ANDR. ; 7v-9 TRACT. FIG. ; 9v « Sciendum est quod in superiori linea huius tabulae... » ; 10v-33 MARCH. luc. ; 33-42 MARCH. pom. (exc.) ; 43-49 IOH. MUR. lib. ; 49-50 « Sex sunt species speciales discantus, scilicet unisonus, semiditonus... » 52v-56v CONTR. Septem s. spec. ; 57v-58 « Sicut se habent brevis et longa in modo perfecto... » – RISM B III, 4 (1992), p. 152-155.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard, Thomas, 2006, p. 14, 16.

 

 

 

CLAREMONT (CA), Claremont College, Norman F. Sprague Memorial Library (US-CLAc)
Hoover Collection H 39       
xve s. Orig. Italie. Prov. collection Hoover – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 155-156.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

CLEVELAND (OH), Museum of Art (US-CLm)        
(Inv.) 52.88    
Vers 1050. Orig. Reichenau. Prov. M. Uzielli – 1 BERNO prol. (fragm.) – RISM B III, 4 (1992), p. 156.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

KALAMAZOO (MI), Institute of Medieval Studies (US-KAL)     
Cistercian Antiphonary      
Vers 1174. Orig. Morimondo, Italie. Prov. C. Trivulzio ; John Crerar Library – 141v-143v TON. Cist. (abbr.) – RISM B III, 4 (1992), p. 157.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

MALIBU (CA), The J. Paul Getty Museum (US-MAL)        
MS Ludwig XII 1 (Phillipps 16278)
843-876 ? Orig. Auxerre. Prov. G. Bouché ; A. Dumas ; Baillieu ; Libri ; Th. Phillipps ; P. Ludwig – 74-79 CASSIOD. inst. (exc.) ; 100v-104 AUGUST. (exc.) – RISM B III, 4 (1992), p. 200-201.- RISM B III, 6 (2003).

olim MS Ludwig XII 5 (Phillipps 12145) conservé désormais à  : LOS ANGELES, The J. Paul Getty Museum, The Getty Center         
début du XIIe siècle (f. 3-33, 35v-49v, 40v-125v, 139-141v ; 126-139) et xiiie s. (152-219). Orig. Angleterre. Prov. Th. Phillipps ; Zeitlin et Ver Brugge, Los Angeles ; B. Honeyman Jr, San Juan Capistrano ; P. Ludwig – 35v tableau de solmisation ; « Tonus, semitonius, ditonus, semiditonus... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 187) ; 35v « Pater in. Seuouae. Filio, Seuouae... » (éd. ibid., p. 187) ; 35v HERMANN. mod. ; tableau de notations alphabétiques (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 188) ; 36 MON. Totam tabulam ; 36r « Monocordum dicitur eo quod omnes in eo instrumento... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 188) ; 36r-v MON. Mon. compos. ; 36v MON. Mensurus ; 36v MON. Si mon. Boetii ; 36v-37r « Has voces breviter subtiliterque per lineas... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 50-51) ; 37r « Diapente et diatessaron symphoniae... » ; 37r « Sex namque sunt coniunctiones istarum vocum...  Sciendum ergo est quod sine indubia...» (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 80-82) ; 37r-38r « Quattuor namque sunt modi qui autenti appellantur... Autentus prothus semper finitur in lychanos hypaton... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 188-190) ; 38 PROP. Prop. est rerum ; 38v-39 PROP. Est autem ; 40 MON. Prima corda ; 39r-v Dicitur quoque tonus... (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 37-39) ; 39v-40 “Finales cordae in monocordo...” (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 43-46) ; 40r-v MON. Mon. ench. ; 40v GUIDO micr. (exc.) ; 40v GUIDO micr. (exc.) ; 40v-41 MON. Partire gamma ; 41 MON. Divide gamma ; 41r-v « Proslambanomenos id est ã dicitur adquisitus... » ; 41v-42 GUIDO prol. ; 42v-45v GUIDO ep. ; 45v « None-noe-ane. None dicitur a greco quod est nus... » ; 93r-v FIST. Cuprum pur. ; 123 MACROB. (exc.) – RISM B III, 4 (1992), p. 157-162.- Avicenna latinus. Codices. Codices descripsit Marie-Thérèse d'Alverny, Addenda collegerunt S. Van Riet et P. Jodogne (Louvain-la-Neuve, 1994), p. 359-367..- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

NEW-HAVEN (CT), Yale Medical School Library (US-NHm)       
Incunabulum X, XVI.20      
xve s. Orig. Allemagne du Sud. Prov. St-Peter, Salzburg ; – 126-127 FIST. Incipit mensura ; 127r-v « In principio corporis ad clavicordium dispositi... » ; 127v « Musarum voces sunt novem prima facit d... » – RISM B III, 4 (1992), p. 163-164.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

NEW-HAVEN (CT), Yale University, Beineke Rare Book  
and Manuscript Library (US-NHub)     
+ MS 5 (olim Z109.20)
Seconde moitié du xve siècle. Orig. Allemagne – St. Birgitta, Regula Sancti Salvatoris, etc. - f. ii « Revelacio Sancte Birgitte. Cantus sit modestus gravis et simplex non fractis vocibus non cum discantu sed omni humilitate et devotione plenus. Venerabilis pater Beatus Bernhardus Clarevallis abbas praecepit...ita dicens. Psalmodiam non nimium protrahamus sed rotunde et viua voce.... [cf. ANON. Cist. III] «  bibliographie : De Ricci, vol. 1, p. 162, n° 5 ;     
notice en ligne  : http ://webtext.library.yale.edu/beinflat/pre1600.MS005.htm

MS. 225         
xve s. (1422). Orig. Cracovie (?) Erfurt (?). Prov. Chartreuse Salvatorberg, Erfurt ; A. Franck, Paris ; A. P. Stokes – « Monicordum unius chordae instrumentum... » – RISM B III, 4 (1992), p. 164-165.- RISM B III, 6 (2003).

+ Ms. 322       
Parchemin. II + 222 + II f. (f. 1-52 : à 2 col. ) 351 x 226 mm. troisième quart du xiiie siècle. Orig. Oxford ?, pour Hugh de Warwick (cf. f. 222v). Prov. couvent St-François d'Assise avant 1381 ; S. Harrison Thomson en 1932 (acquisition de Hoepli de Milano) ; don de Edwin J. Beinecke en 1969. ancienne cote : LXVII (Assisi) ; Rugieri H. 1 (?) ; Ms. 10 (S. Harrison Thomson) contexte : st. Jérôme ; Raban Maur, etc.… – 48v-49 PS-HIER. ep., « <C>ogor a te ut tibi dardane de aliis generibus musicorum sicut res docet vel visione… » « …vel auditu...et est minima sapientia legis veteris in manu iudeorum. » Cf. http ://webtext.library.yale.edu/beinflat/pre1600.MS322.htm (Shin Nishimagi)

 

 

 

NEW YORK (NY), Columbia University,        
Rare Book and Manuscript Library (US-NYcub)        
MS X 510 H 74          
1476. Orig. Basel. Prov. August C. Naumann ; Baldassarre Boncompagni – 158-177 IOH. MUR. spec. – RISM B III, 4 (1992), p. 165-166.- RISM B III, 6 (2003).

Plimpton MS 45       
xiie s. (seconde moitié). Orig. Allemagne. Prov. collection G. A. Plimpton – 1r-v BOETH mus. (fragm.).- RISM B III, 6 (2003).

Plimpton MS 157     
vers 1460. Orig. Allemagne du Nord-Ouest. Prov. Jacques Rosenthal (?) ; collection G. A. Plimpton – 18-22 « Quadruvii nomen ostendit... » – RISM B III, 4 (1992), p. 166-167.- RISM B III, 6 (2003).

Plimpton MS 250 (Phillipps 11727)
Vers 1550. Orig. Italie. Prov. G. Kloss, Frankfurt/M. ; collection Longmann ; Th. Phillipps ; G. A. Plimpton. D'après I-Rvat Lat. 3123 – 158r-v FIST. Prima fist. I ; 158v CYMB. Quicumque cym. – RISM B III, 4 (1992), p. 167-168.- RISM B III, 6 (2003).

Plimpton MS 263     
xvie s. Orig. Angleterre. Prov. Th. Chaworth ; B. Quaritch ; G. A. Plimpton – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 168.- RISM B III, 6 (2003)

 

 

 

NEW YORK (NY), Kraus (US-NYkraus)          
Olim Gutenzell, Törring 57
1030-1070. Orig. Allemagne du Sud. Prov. J. A. Törring – 2-23v BERNO prol. (avec gloses humanistiques dont une référence à la théorie des douze modes de Glaréan, cf. éd. Rausch ; p. 50) ; 24 grand système parfait – RISM B III, 4 (1992), p. 201-202.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

NEW YORK (NY), Pierpont Morgan Library (US-NYpm)   
B. 12   
Début du xve s. Orig. Angleterre. Prov. C. Bühler – 63-65 «  For ye schul of your proporciouns... » (transcription @ CHMTL) ; 65-68v « Alia regula. But ye schul vndirstande. that as proporcioun is a comparisoun betweyne diuerse quantiteis... » (transcription @ CHMTL)  68v-69 : « Constantino suo Gerbertus scolasticus. Quae in decimo capitulo... » (éd. Bubnov, Gerbertus, p. 29-30) ; 69r-v PROP. Prop. est duarum ; 70-73 PROP. Prop. est rerum ; 73v-76 « Ad laudandum Deum trinum et unum... » – RISM B III, 4 (1992), p. 168-171.- RISM B III, 6 (2003).

M. 875
Début du xve s. Orig. Angleterre. Prov. L. Tollemache ; E. J. Beinecke – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 171.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

PHILADELPHIA (PA), Free Library (US-PHf)          
Lewis 6          
Fin du xiiie s. Orig. Fance (?). Prov. J. F. Lewis – 1r-v « Omnis cantus ecclesiasticus in mediis clavibus... » – RISM B III, 4 (1992), p. 171-172.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

PHILADELPHIA (PA), Rosenbach Museum and Library (US-PHr)        
MS 485/22      
1443. Orig. Allemagne. Prov. Otto H. F. Vollbehr – 1-8 « Volentibus igitur facilem ad musicam habere agressum... » ; 7 PHIL. CAS. contr. ; 7v « Omnis compositio vel est communiter dicta vel proprie... » – RISM B III, 4 (1992), p. 172-173.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

PHILADELPHIA (PA), University of Pennsylvania Libraries (US-PHu)
Charles Patterson Van Pelt Library       
MS Lat. 13     
Fin du xve s. Orig. Italie. Prov. Guido Trabosco ; Helmuth Domizlaff (1902-1983) – 226v « Musica etiam acuta cum gravibus sonis miscens diversis variisque vocibus unum concentum facit » – RISM B III, 4 (1992), p. 173.- RISM B III, 6 (2003).- Huglo, Diagrammes de Calcidius, 2008, p. 224.

MS Lat. 36     
Vers 1437. Orig. région du Lac de Constance ou Souabe – 58v tableau de solmisation ; 59 tableau des huit modes ; 59v tableau des huit teneurs psalmodiques ; 60 « Isti cantus qui in proprio cursu cantari nequiunt... » ; 207 GEN. DISC. Differentia ; 207v-216v ANON. Philad. – RISM B III, 4 (1992), p. 174-175.- RISM B III, 6 (2003)        
http ://dla.library.upenn.edu/dla/medren/pageturn.html?q=« MS Latin 36 »&id=MEDREN_2486522& (Ms. Codex 614)

MS Lat. 45 (Phillipps 190)   
xiiie s. Orig. Angleterre (?). Prov. Th. Phillipps – fragments du Doctrinale d'Alexandre de Villedieu – RISM B III, 4 (1992), p. 175-176.- RISM B III, 6 (2003)        
http ://dla.library.upenn.edu/dla/medren/pageturn.html?q=« MS Latin 45 »&id=MEDREN_2487484& (Ms. Codex 694)

MS Lat. 199   
xve s. (c. 1450). Orig. Italie. Prov. B. Rosenthal, New York – 1-6v « Cum secundum philosophum in libro De celo et mundo... » (1r-v Divisio monocordis sic fit. Intelligendum tamen est..., éd. Meyer Chr., Mensura, p. 104-105) – RISM B III, 4 (1992), p. 176-177.- RISM B III, 6 (2003)             
http ://dla.library.upenn.edu/dla/medren/pageturn.html?id=MEDREN_4227956& (Ms. Codex 922)

 

 

 

PHILADELPHIA (PA), University of Pennsylvania Libraries (US-PHu)
Lawrence J. Schoenberg Collection

+ Ms. LJS 47  
Papier 52 f. 281 x 204 mm c. 1490. Orig. France – 1-52 BOETH. mus.  Cf. SCETI Online Collection : http://dewey.library.upenn.edu/sceti/ljs/PageLevel/index.cfm?option=view&ManID=ljs047.- Mélodies sur parchemin. Exposition du 25 novembre 2004 au 2 janvier 2005. Paris, Galerie «  Les Enluminures «  du Louvre des Antiquaires, 2004 (Paris, 2004), n° 63 (cf. Scriptorium, 2005/2, B.C., n° 586 [M. Huglo]).- Crofton Black, Transformation of Knowledge. Early Manuscripts from the Collection of Lawrence J. Schoenberg (London, 2006), p. 28-29 [= f. 40v-41r, 37r, 51v].

 

 

 

PRINCETON (NJ), University Library (US-PRu)      
MS Garrett 95          
xive-xve s. Orig. Angleterre. Prov. Ch. Edwards ; H. Percy ; R. Garrett – 165-169 « Quatuor sunt species cantuum... » ; 170 diagramme lambdoïde des nombres harmoniques ; 170-172 « De quadratis figuris primis et sex speciebus notarum... » ; 173-174 CYMB. Omne instr. ; 174-175 FIST. Prima fist. I ; 175-176 FIST. Primam fist. IV ; 176 FIST. Si fistulae I ; 176 FIST. Circa latitudinem ; 179-204 IOH. MUR. spec. (B) – RISM B III, 4 (1992), p. 177-179.- RISM B III, 6 (2003).

MS Kane 50  
xiie-xiiie s. Orig. Angleterre. Prov. W. Deys ; Biblioteca Swaniana ; Collection Grenville Kane – 1-50 BOETH. arithm. – RISM B III, 4 (1992), p. 179-180.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

ROCHESTER (NY), Eastman School of Music, Sibley Musical Library (US-R) 
ML 92 1100 (olim Wolffheim)          
Dernier tiers du xie s. - début du xiie s. (c. 1070-1103, cf. Ellinwood/Snyder, op. cit., p. 47). Orig. Sud de la Bavière (Würzburg, Bamberg). Prov. Toulouse (première moitié du xiiie s.) ; Mgr. de Beauveau, Narbonne ; abbé Berger ; abbé Chastain, Toulouse ; Lafforgue ; W. Wolffheim, Berlin – 91-130 HERMANN. mus. ; 131-142 FRUT. ton.  ; 142 « A proslambanomenos id est acquisita... » 143-173 BERNO prol. ; 173-183 FRUT. brev. (exc.) (176 NEUM. Eptaphonus ; 176-177 HERMANN. vers ; 178 HERMANN. expl. ; 180 HERMANN. vers.) ; 180-181 FIST. Prima fistula III ; 181-183 FIST. Longissimam ; 184-230 WILLEH. HIRS. ; 230-231 TON. – RISM B III, 4 (1992), p. 180-183.- RISM B III, 6 (2003).- The Musica of Hermannus Contractus. Edited ant Translated by Leonard Ellinwood. Revised with a New Introduction by John L. Snyder (Woodbridge, 2015), p. 43-47.   
https://urresearch.rochester.edu/institutionalPublicationPublicView.action?institutionalItemId=25782&versionNumber=1

ML 92 1200 (olim Admont 494)        
xiie s. Orig. Bavière ou Autriche. Prov. Admont. Ms. consulté par M. Gerbert – 1-11 PS.-ODO dial. (avec les vers “Ad quartam vocem primus statuit sibi sedem...” (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 46-47) ; 11 « Ecce modus primus sic noscitur... » ; 11-42 ARIBO (33 CYMB. Arbitror ; 33v MON. Totum mon. ; 34-35 FIST.[Primam fistulam tantae] ; 35r-v FIST. Primae ergo ; 35v-36 FIST.[Nos autem] ; 36r-v FIST.[Sicut fistulae] ; 42-59v GUIDO micr. ; 59v-66 GUIDO reg. ; 66-68 GUIDO prol. ; 68-73v GUIDO ep. ; 73v-74 TON. ; 74v-75 FIST. Prima fist. I ; 75r-v FIST. Primam fist. II ; 75v-76 CYMB. Si velis ; 76-79v BERNO prol. ; 79v-91 BERNO ton. (éd. Rausch, Bern 2, p. 257-279) ; 91v-92 HERMANN. expl. ; 92v HERMANN. mod. ; 93v main guidonienne – RISM B III, 4 (1992), p. 183-186.- RISM B III, 6 (2003).     
https://urresearch.rochester.edu/institutionalPublicationPublicView.action?institutionalItemId=25783

 

 

 

SAN MARINO (CA), The Huntington Library (US-SM)    
MS Fields 5096         
xve s. Orig. Italie. Prov. Chartreuse de Valle di Pesio, au Sud de Turin – 1-46v « Et (in?) primo viginti littere cantus a b c d e f g... » – RISM B III, 4 (1992), p. 186-187.- RISM B III, 6 (2003).- Leah Morrison, «  Constructing Cantus securus  : Reaping Advice from Cantor Cartusiensis  », Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, 45 (2004), p. 189-200.

 

 

 

WASHINGTON (DC), Library of Congress, Music Division (US-Wc)   
M 2147 XIV M 3 Case           
xive s. Orig. Diocèse de Liège ou de Maastricht. Prov. W. Wolffheim – a-d « Quid est cantus? Cantus est bene canendi scientia... » – RISM B III, 4 (1992), p. 187-188.- RISM B III, 6 (2003).

ML 171 C 77 (Phillipps 1281)           
xiie s. et xive s. (Sachs, Mensura, I, p. 40). Orig. Flandres. Prov. Ph. Lemmens, Gand ; Th. Phillipps – 1-29v IOH. COTT. mus. ; 30r-31r « Haec organica institutio cum omni cantuum multiplicitate... » (31r diagramme)  ; 31v CYMB. Si volueris ; 31v FIST. Prima fistula III ; 31v « In monocordo Boetii sic incipiendi sunt toni : in .F. primus, quartus, sextus ; in .D. secundus ; in .a. tercius, quintus et octavus ; in [bq] septimus. In monocordo Widonis ita incipiendi sunt toni : in .a. primus, quartus, sextus ; in .c. tercius, quintus, octavus, in .F. secundus, in .d. septimus. Si organistri... » ; 31v (marg. inf. a manu S. XIV) «  Impares. Versus. Maiores a fine toni descendere possunt/ Ad primas voces. ascendunt vocibus octo./ Ad quintas voces/ Pares/ Ad quintas voces scandunt a fine minores/ Ad quintas eciam possunt descendere voces » ; 31v-32 ORGANISTR. Si org. – RISM B III, 4 (1992), p. 188-190.- RISM B III, 6 (2003).    
http://hdl.loc.gov/loc.music/mus001.20010130001dm

ML 171 G 85 Case     
xve s. Orig. Angleterre (?) – 1r main guidonienne ; 1v GUIDO micr. (exc.) – RISM B III, 4 (1992), p. 190-191.- RISM B III, 6 (2003).

ML 171 J 6 Case        
1465-1477. Orig. Venezia, Italie. Prov. Fassoni Fassati, Pavia ; F. Passi ; W. Toscanini – hv-47 MARCH. luc. ; 47v-56 IOH. MUR. lib. ; 56-70 TRAD. GARL. plan. V ; 70 « Nota quod cantus ascendit ab E grave vel G grave vel a A acuto... » ; 70v-74 TRACT. FIG. ; 74-79 AEGID. MUR. ; 79 NEUM. Eptaphonus ; 79 « Superius dictum est de augmentatione atque diminutione figurarum... » ; 79r-v « De modo discantandi quod dicitur secundum gallicos... » ; 80v main guidonienne ; 96-98 « Primo et ante omnia scire debes quod quinque sunt figurae... » ; 98 « His sex formantur... » ; 98v-100 diagrammes arborescents relatifs à la notation mesurée ; 100v main guidonienne « A quodlibet intellige tonum... » ; 101r-v « Nota quod 22 litterae sunt in manu Guidonis... » ; 101v-102 « Primus tonus continet suam undecimam aliquando... » ; 102v-109 PETR. DION. ; 112r-v IOH. MUR. contr. ; 112v-117v CONTR. Cum notum ; 117 « Nota quod unisonus de ut... » ; 118 « Species contrapuncti sunt novem videlicet unisonus... » ; 138-155 GUIDO micr. ; 155v-157v GUIDO prol. ; 157v-159 GUIDO ep. (exc.) ; 165-170v+171v-172 GUIDO reg. ; 170v-171 MOD. Omnes authenti (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 56-57) ; 171r-v INTERV. Diapason (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 33-37) ; 172r-v VERS. Ars humanas – RISM B III, 4 (1992), p. 191-196.- RISM B III, 6 (2003).       
https://www.loc.gov/resource/ihas.200212363.0

ML 171 R 32 Case     
Fin du xve s. Orig. Italie – 29-38v <Bonaventure de Brescia?> « L'arte di questa scientia... » ; 39-50v John Hothby, La Calliopea legale – RISM B III, 4 (1992), p. 196-197.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

WASHINGTON (DC), Library of Congress, Rare Book Division (US-Wcr)      
MS 100          
xiiie-xive s. Orig. inconnue. Prov. Dijon, Chartreuse de la Trinité – Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum – RISM B III, 4 (1992), p. 197-198.- RISM B III, 6 (2003).