Christian Meyer

Les Sources manuscrites de la théorie de la musique (S. IX-XVI)

______________________

NETHERLANDS (NL)

GRONINGEN, Universiteitsbibliothek (NL-G)        
Inc. 70
Fin du xive s. Orig. et prov. inconnues – I.1r-b « vel descendat tonum fit sexta ut hic (ex.)... » 1rb « Quia iam dictum est de dyapason et dyapente supra tenorem tenore ascendente uel descendente quomodo sit discantandum. Nunc restat dicendum de modo discantandi… » II.1-2v « Vel non acuendo fit minor tertia ut hic (ex.) ... » 1v «  De dyapason supra tenorem (marg.). Visis (?) principiis artis discantus nunc de varietate et modo discantandum est dicendum. Quando discantus est in dyapason supra tenorem… » – RISM B III, 6 (2003).         
http://facsimile.ub.rug.nl/cdm/search/collection/frenchsongs   
http://facsimile.ub.rug.nl/cdm/compoundobject/collection/membradisje/id/67/rec/16)

103     
c. 1500-1520 Orig. Pays-Bas. Prov. Walterus ab Enchusen – 225v-230v « Tonus est regula quae de omni cantu secundum principium… » RISM B III, 6 (2003).

 

 

LEIDEN, Rijksuniversiteit, Bibliotheek (NL-Lu)       
+ Voss. Lat. fol. 48    
c. 850 (peut-être d’après un modèle de 815). Orig. inconnue. Prov. Offert par le diacre Heliseus à l’abbaye St-Germain d’Auxerre (vers 871)  ;  Ratherius Veronensis (c. 887-974) – 2r-91v MART. CAP. (IX, f. 82r-91v, f. 95v diagrammes du livre IX) – Teeuwen, Harmony, 2002, p. 88-98, 186 (repr. 88v marg.), passim.

Voss. Lat. fol. 7011   
Fin xe-début xie s. Orig. France. Prov. St-Maur-des-Fossés (xiie s.)  – 74, 78v GLOSS. Boeth. ar. ;  78v INTERV. Quid sit tonus – RISM B III, 6 (2003).

Voss. Misc. 38           
xe s. Orig. France contenu – 1r-v BOETH mus. (fragm. ;  GLOSS. Boeth. mus.) – RISM B III, 6 (2003).

+ B.P.L. 36     
xe s. Orig. Lorsch – 1r-127v MART. CAP. (GLOSS. Mart. Cap.) (129v, diagramme des tons de transposition) – Teeuwen, Harmony, 2002, p. 84, 85 (repr. f. 115r), 135-140, 310.

+ B.P.L. 87     
ixe s. Orig. inconnue.- Prov. don de Egbert, archevêque de Trêves (977-993) à la bibliothèque de l’abbaye St-Adelbert à Egmond contenu : 2-134r MART. CAP. (GLOSS. Mart. Cap.) bibliographie : Teeuwen, Harmony, 2002, p. 82, 83 (repr. f. 2v), 131-135, 189 (repr. f. 5r), passim.

+ B.P.L. 88     
Seconde moitié du ixe s. Orig. St-Omer ou Laon, ou Corbie ou Reims (Préaux)  ;  Reims («  now generally accepted as the place of origin  of the (...) last two quires of the manuscript  » Teeuwen, Harmony, p. 125) – 3r-181v MART. CAP. (GLOSS. Mart. Cap.) – Teeuwen, Harmony, 2002, p. 78, 79 (repr. f. 3r), 117-126, 339, passim.

B.P.L. 194      
xiie s. Orig. Liège, abbaye St-Jacques ?.- Prov. Nicolaus Sellier (f. 46v) contenu : 1-22v GUIDO micr.  ; 11r + 17r + 15r + 15v Sunt omnes numeri sex... (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 173)  ; 14r-v « Thesis iungitur arsis… » ;  14 r-v MOT. Omnis cantus ;  « Nona dicitur a greco nus… » ;  16r Haec autem nomina cordarum... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 174)  ; « Quinque tetracorda… » ;  22v-39v PS.-ODO dial. ;  39v-41 ARIBO (exc.) ;  41v MON. A dextra parte ;  41v-42 CYMB. Si vis ;  42 FIST. Si fistulae I ;  42-43v ISID. etym. (exc.) ;  43v HERMANN. mod. ;  43v <Dyapente et diatessaron symphonia... > (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 174) ; 43v Mélodie solfégique (éd. ibid., p. 174) ; 44r-v « Sicut signa… » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 82) ;  44rb « Nam qui infra finalem plus tono remittitur... » (éd. ibid., p. 79) ; 45r-v “Sint ubi disce locum...” (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 46-47) ;  45v « Prudens iustus continens… » éd. G. G. Meersseman, « Seneca, maestro di spiritualità nei suoi opuscoli apocrifi dal XII al XV secolo », Italia medioevale e umanistica, 16 (1973), p. 43-135, part. p. 134-135. – RISM B III, 1 (1961), p. 136-137 RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

UTRECHT, Universiteitsbibliotheek (NL-Uu)

16 H 26          
c. 1500 Orig. Deventer ? Prov. Haarlem – « Primum cum sexto fa sol la semper habeto… » ;  « Sol fa cantabis… » ;  « In d finitur primus tonus atque secundus... » ;  « Fines cuntorum cantor dinosce tonorum... » ;  « Pri re la se re fa… » – RISM B III, 6 (2003).

406     
xiie s. Orig. inconnue. Prov. Utrecht, Ste-Marie. Contenu : 228v-229 GUIDO micr. (fragm.) ;  229-233v « Protus namque decem habet regulares formulas… » (éd. Zijlstra, Tractatus, p. 9-30) – RISM B III, 1 (1961), p. 137-139.- RISM B III, 6 (2003).- Fred Schneydeberg, « Uit het Utrechtse rijmofficie voor St Willibrord op tekst van Alcuinus (...) », in : Willibrord tussen Ierland en Rome (...) (Utrecht, 1995), 99-108.

408     
xve s. Orig. inconnue. Prov. Utrecht, Ste-Marie contenu : 283-289v « Cum musica quae secundum beatum Augustinum in domo dei… » – RISM B III, 6 (2003).