Les
Sources manuscrites de la théorie de la musique (S. IX-XVI)
______________________
SPAIN (E)
BARCELONA,
Arxiu de la Corona d'Aragó (E-Bac)
Ripoll 42
1018-1046 (f. 5 : additions du début du xiie s.). Orig. Abbaye
bénédictine Santa Maria, Ripoll (les f. 6v-70v pourraient avoir été copiés sur
un modèle d’origine française du xe
siècle). Prov. abbaye bénédictine Santa Maria de Ripoll – 1v-4 OLIVA ; 5
VERS. Maiores tropos ; 5 MOD. Omnes authenti (éd. Chr. Meyer, Sh.
Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 56-57) ; 5 INTERV.
Diapason (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011],
p. 33-37) ; 5 « Diapente et diatesseron simphonie... » ; 5 «
Ecce modus primus... » ; 6 « Sede sedens diva comes, abbas praesul
Oliva... » ; 6v-38v+42 BOETH. mus. ; 39-41v+43-45v MUS.
ENCH. ; 45v-57v SCOL. ENCH. ; 57v-58 COMM. BR. (fragm.) ; 58r-v
MON. Super unum ; 58v MOD. Ecce modorum ; 59-64 HUCBALD. ; 64r-v
MON. In primo ; 64v-66v « Hic breviter de musicis modulationibus
disputaturi... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 95-101) ; 66v-68v Traité-tonaire apparenté à la Nova
expostio de l’Alia musica “A prima species diapason...” A la suite:
“Descriptis troporum initiis et finibus... ita finis quinti a septimi distat
tono. EXPLICIT” (éd. Karl-Werner Gümpel, “Die « Nova expositio » der
Handschrift Ripoll 42”, Miscellània litúrgica catalana, 15 (2007), p.
125-186 [PDF]) ; 68v MOD. Ecce modorum ; 68v-69 ALIA MUS.
(exc.) ; 69r-v « Littere designantes directim nervos. A
Proslambanomenos... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 55-56) ; 69v-70 « Tonos consistere in musica certum
est... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout,
2011], p. 83-85 et 101) ; 70r-v MON. Si vis metiri ; 70v « Sed quia
tocius regule diatonici <ordo> discurrit... » ; 70v MON.
Enquiriadis – RISM B III, 5 (1997), p. 60-65.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/Bower,
Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 2-3.
http://pares.mcu.es/ParesBusquedas/servlets/Control_servlet?accion=3&txt_id_desc_ud=1994847&fromagenda=N
+ Ripoll 74
xie s. Orig. Sud-Ouest de la France (?)
provenance : abbaye bénédictine Santa Maria de Ripoll – Mélanges de
grammaire (recueil factice). 1v-5v Tonaire de la messe et de l’office (sans rubriques
théoriques) – Huglo,
Tonaires, p. 160-161.
http://pares.mcu.es/ParesBusquedas/servlets/Control_servlet?accion=3&txt_id_desc_ud=1994848&fromagenda=N
Ripoll 109
Fin xiiie-début
xive s. Orig. Avignon
? Prov. Ramon Vinader ; frater Bartholomeus Gaçoni OP ; Abbaye
bénédictine Santa Maria, Ripoll – 135a « Nos gravamen quamplurium et
difficultatem attendentes... » ; 136a « De quantitate discreta mobili
est musica... » ; 136a-b « Dicitur solutio est quod sicut prius
dictum... » – RISM B III, 5 (1997), p. 66.- RISM B III, 6 (2003).- L'enseignement
de la philosophie au xiiie
siècle. Autour du 'Guide de l'Etudiant' du ms. Ripoll 109. Actes du Colloque
international, dir. Claude Lafleur, Joanne Carrier (Brepols, 1997 ; Studia
artistarum. Etudes sur la Faculté des arts dans les universités médiévales,
5).
http://pares.mcu.es/ParesBusquedas/servlets/Control_servlet?accion=3&txt_id_desc_ud=2228947&fromagenda=N
Ripoll 139
xive/xve
s. Orig. Catalogne. Prov. Abbaye bénédictine Santa Maria, Ripoll – 64-75v «
Quid est vox ? Vox est aer tenuissimus ictus... » – RISM B III, 5 (1997),
p. 67.- RISM B III, 6 (2003).
http://pares.mcu.es/ParesBusquedas/servlets/Control_servlet?accion=3&txt_id_desc_ud=2228975&fromagenda=N
BARCELONA, Arxiu Capitular (E-Bc)
23-1
début du xive
s. ; vers 1350. Orig. Catalogne. Prov. Catalogne – 1v-4v ANON. Barcin. I –
RISM B III, 5 (1997), p. 60.- RISM B III, 6 (2003).
BARCELONA, Biblioteca de Catalunya (E-Bbc)
309
Fin xive-début
xve s. Orig.
Catalogne. Prov. Catalogne – 143r-v « ... cante per becayre e pren la veu de
gesolreut... » ; 144r-v « ... En befabemi no y a mutanca... » –
RISM B III, 5 (1997), p. 68-69.- RISM B III, 6 (2003).
590
Fin xive-début
xve s. Orig.
Catalogne. Prov. Biblioteca Dalmases, Barcelona – 51v-53v Radulfus de Longo
Campo, In Anticlaudianum Alani ab insulis Commentum, « De
musica... » – RISM B III, 5 (1997), p. 69.- RISM B III, 6 (2003).
1325
xvie et xviiie
s. Orig. Catalogne. Prov. inconnue – 1-12v « Tenim quatre letres finals en les
quals regularment finex tot cant... » ; 13 exemples
didactiques ; 14-19 « Sinc figuras tenim de cant d'orga... » ;
19v-20v exemples didactiques ; 21-24v « Quando sanct Gregorio por la
oration de Trayana... » ; 25r-v « Questo segno se chiama proportio
sexquealtera... » ; 26-33v « Que cosa es Musica ? Musica es
Sciencia... » ; 33v-36 « Vuyt tons y ha en lo cant pla... » –
RISM B III, 5 (1997), p. 69-71.- RISM B III, 6 (2003).
2545
Seconde moitié du xive
s. Orig. un couvent dominicain de Catalogne ou du Sud de la France. Prov.
inconnue – 1 « Omnis cantus ecclesiasticus in mediis clavibus... » ;
1-4 « Sequitur de intonationibus... » ; 4 « In antiphonariis et
gradualibus et aliis libris cantus... » – RISM B III, 5 (1997), p. 71-72.-
RISM B III, 6 (2003).
M. 883
xive s., vers 1400. Orig. Italie. Prov. Catalogne –
1-15v ANON. La Fage I ; 15v-19 TON. Cist. ; 19 « C Epogdeus a prolambanomenos... » ; 19r-v « Hic incipit rude
documentum tonorum sed valde utile est hiis qui intelligunt. Octo sunt toni
scilicet primus... » (19v « Primus cum sexto fa sol la semper
habet... » ; 19v « Septimus et primus cum sexto sic mediantur... » ; 19v « Finit in D vel in a primus
tonus atque secundus... » ; 20r « Octo secundo seculorum, primus
generalia servat... ») ; 20-21 « Ad habendum discantum artis musice primo videndum est... » ; 21-22 « Septem sunt species discantus principales, scilicet
unisonus, dyapason... » (éd. Chr. Meyer, « Un témoin... », art.
cit., p. 40-41) ; 22v « Subiectum musice sunt septem discrete
voces... » ; 23-24 « Quicumque voluerit discantare primo debet scire
quod sunt sex concordantie... » (éd. Chr. Meyer, « Un
témoin... », art. cit., p. 41-42) ; 24v-26 « Inter diversas de musica
questiones queritur... » (éd. Chr. Meyer, « Un témoin... », art.
cit., p. 42-43) ; 26 MACROB. (exc.) ; 26 « Et natura fert, ut extrema
ex altera parte... » ; 26 « Sunt autem cursus VII scilicet luna,
mercurius... » ; « Item nota quod aliqui introducunt IX musas.
Prima Clyos... » ; 26r-v
» Octo sunt toni quatuor pares et quatuor impares... » ;
27 diagrammes des tons ; 27v diagramme à l'usage du contrepoint « Ista
rota debet volvi ponendo istud capud... » ; 27v-28 « Longa (ex.)
Brevis (ex.) Semibrevis (ex.) Minima (ex.)... » ;
28v-29 « Sequitur de tonis ac eorum principiis, mediis et finibus... », «
Primus cum sexto fa sol la semper habeto... », « Septimus et sextus dant
fa mi... », « Fines cunctorum, cantor dignosce tonorum... », « Neuma
ascensio et descensio... » ; 30r-v « Hic est ars motetorum tam in
notis simplicibus... » ; 31r-v « Notandum est quod tresdecim species
sunt concordantiarum... » ; 31v-47 « Modus est regula natura et
formam cantuum regularium desmonstrans... » ; 47-64v « Unde sciendum
est in principio quod greci... » ; 64v-66 DISC. Quicumque III ;
66-70 « Sciendum est quod quatuor sunt partes principales ipsius
palme... » ; 70v-71 CART. PLAN. ; 71v-78 IOH. GARL. plan. ;
78v « Cantus est dileccio et animi cordis... », « Vis tu bene
discantare... » – RISM B III, 5 (1997), p. 72-78.- RISM B III, 6 (2003).-
Christian Meyer, « Un témoin de la réception méridionale des traditions
d’enseignement du Nord aux xive
et xve siècles :
Barcelona, Biblioteca de Catalunya, M. 883 », Anuario Musical, 58
(2003), p. 11-59 (repr. fac-sim. des f. 22v, 23r, 23v, 24r, 27r, 27v, 67v).
M. 1327
xve s. Orig. Catalogne. Prov. Couvent des Clarisses de
la Santíssima Trinitat, València ; Roc Chabàs i Llorens – 71-72v ANON.
Barcin. II ; 72v-89 « Devem saber que en el art del cant... » – RISM
B III, 5 (1997), p. 78.- RISM B III, 6 (2003).
10-III-13
Première moitié du xvie s. Orig. Catalogne. Prov. Catalogne – Vv En
l'art de cant 7 letras en spetie... »
– RISM B III, 5 (1997), p. 79.- RISM B III, 6 (2003).
BARCELONA, Biblioteca de la Universitat (E-Bu)
596
xive s. Orig. inconnue. Prov. Cathédrale de Girona –
190a-191va Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum, lib. XIX
"De musica" – RISM B III, 5 (1997), p. 79.- RISM B III, 6 (2003).
BARCELONA, Biblioteca i Arxiu de l'Orfeó Català (E-Boc)
78 Mis
xvie s. Orig. Catalogne. Prov. Catalogne – 5v « Primus
tonus ad quintam, Secundus ad tertiam... » ; ; 5v « Iteratio in
cantu nil aliud est... » ; 5v « Similis ante similem vel ante
majorem... » ; 10v ISID. etym. (exc.) – RISM B III, 5 (1997), p.
67-68.- RISM B III, 6 (2003).
EL ESCORIAL, Real Biblioteca del Monasterio de San
Lorenzo (E-E)
b.I.12
xive s. Orig. inconnue. Prov. Jerónimo Zurita (?) – 42v
« Gregorius presul meritis et nomine dignus... » ; 42v-43 « Autenti
proti A. In lege... » ; 43 AURELIAN. (2 exc.) ; 43 « Quod est
neoma ? Neuma enim hec sunt puncti quinque... » – RISM B III, 5 (1997), p.
80.- RISM B III, 6 (2003).
E-E b.I.13
Seconde moitié du xve
s. Orig. Espagne. Prov. Cathédrale de Cuenca – 175v-177 « Musica es sabiduria o
maestrai de cantar... » – RISM B III, 5 (1997), p. 81.- RISM B III, 6
(2003).
ç.III.23
Fin du xve
s. Orig. Espagne. Prov. inconnue – 1-50 « En el comienço del mundo en la
primera hedat... » – RISM B III, 5 (1997), p. 81-83.- RISM B III, 6
(2003).
e.II.10
xive s. Orig. inconnue. Prov. Bibliothèque privée de
Philipp II – 276b-278va Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum,
lib. XIX « De musica" – RISM B III, 5 (1997), p. 83.- RISM B III, 6
(2003).
g.III.17
xiiie s. Orig. Angleterre. Prov. Juan Paéz de Castro –
84-97v Roger Bacon, Opus tertium, cap. 59-64 et 72-75 « Musica" –
RISM B III, 5 (1997), p. 83-84.- RISM B III, 6 (2003).
&.I.2
xive s. Orig. inconnue. Prov. Juan Honorato ;
Conde-Duque de Olivares – 40vb « Gregorius presul meritis et nomine
dignus... » ; 40v « Autenti proti antiphona In lege... » ;
40v-41a AURELIAN. (2 exc.) ; 41a « Quod est neoma ? Neuma enim hec sunt
quinque puncti... » – RISM B III, 5 (1997), p. 84-85.- RISM B III, 6
(2003).
O.I.6
xive et xve
s. Orig. inconnue. Prov. Frater G. Sadacerii, València ; Magister
Vincencius F., abbaye cist., Poblet – 179a-180b Bartholomaeus Anglicus, De
proprietatibus rerum, lib. XIX « De musica" – RISM B III, 5 (1997), p.
85.- RISM B III, 6 (2003).
O.II.9
xve s. et fin du xve
ou début du xvie s.
Orig. Espagne. Prov. Conde-Duque de Olivares – Boethius, De institutione
musica I.2-V.19 (trad. espagnole) – RISM B III, 5 (1997), p. 85-86.- RISM B
III, 6 (2003).
Q.III.17
xiiie s. Orig. inconnue. Prov. Conde-Duque de Olivares –
67vb-70b Radulfus de Longo Campo, In Anticlaudianum Alani ab insulis
Commentum, « De musica... » – RISM B III, 5 (1997), p. 86-87.- RISM B
III, 6 (2003).
S.III.5
Fin xiie-début
xiiie s. (1-72) et xiie s. (73-141). Orig.
France (73-141v). Prov. Pedro Lonce de León (1-72) ; Diego Hurtado de
Mendoza (73-141) – 4-72v MACROB. ; 76v-125v MACROB. ; 126
diagrammes ; 126v-141 CALC. ; 141v main de solmisation – RISM B III,
5 (1997), p. 87-88.- RISM B III, 6 (2003).
GIRONA, Arxiu Capitular (E-G)
91
xive/xve
et xve s. Orig.
Catalogne (1r-v, 83-117v). Prov. Cathédrale de Girona – 118-119v CONTR. Species
plani – RISM B III, 5 (1997), p. 88.- RISM B III, 6 (2003).
MADRID, Biblioteca de la Fundación Lázaro Galdiano
(E-Mlg)
Inv. 15554
Vers 1400. Orig. France. Prov. Jean, duc de Berry
(?) ; Claude d'Urfé ; Jacques Rosenthal, München ; José Lázaro
Galdiano – 422b-424vb Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum,
lib. XIX « De musica" (trad. française) – RISM B III, 5 (1997), p. 88-89.-
RISM B III, 6 (2003).
MADRID, Biblioteca de la Real Academia de la Historia
(E-Mh)
9/1010
Deuxième moitié du xvie s. Orig. Espagne. Prov. Pedro Núñez de Guzmán
– 83-94v Bartolomé de
Quevedo, Commentaire de la décrétale Docta sanctorum du pape Jean XXII «
Licet musica ipsa magnis efferri laudibus... » – RISM B III, 5 (1997), p. 88-89.- RISM B III, 6 (2003).
+ 76
Xe s. (954). Orig. Nord de l'Espagne (Cardena) –
Isidorus, Ethymologiae (f. 25r: diagramme d’harmonique de la tradition
wisigothique) – Huglo, Diagrammes, 1994, p. 181, passim.- Huglo,
Grundlagen, 2000, p. 41 (repr. fac-sim. du f. 25r).
MADRID, Biblioteca Nacional (E-Mn)
91
Fin du xiie
s. Orig. abbaye bénédictine de Fécamp ? Prov. Biblioteca Real – 94r-v PS.-HIER.
ep. ; 113v-114 MON. Mon. ench. ; 114 MON. Totam tabulam ; 114r-v
GUIDO micr. (III,2-11) ; 115 BOETH. mus. (exc.) – RISM B III, 5 (1997), p.
90-92.- RISM B III, 6 (2003).
http://bdh-rd.bne.es/viewer.vm?id=0000108194&page=1
930
xive s. Orig. inconnue. Prov. Cathédrale de Messine –
207b-208vb Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum, lib. XIX «
De musica" – RISM B III, 5 (1997), p. 92-93.- RISM B III, 6 (2003).
3316
xive s. Orig. inconnue. Prov. inconnue – 253a-254vb
Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum, lib. XIX « De
musica" – RISM B III, 5 (1997), p. 93.- RISM B III, 6 (2003).
6486
Fin du xvie
s. Orig. inconnue. Prov. inconnue – 1-40v Gaspar Stoquerus,
De musica verbali libri duo ; 41-45v Gaspar Stoquerus, De
vera solfizationis ratione ; 46v-49 Gaspar
Stoquerus, De modo, tempore et prolatione – RISM B III, 5 (1997), p. 94.- RISM B III, 6
(2003).
7380
1577 ou avant 1577. Orig. Espagne (Francisco de
Salinas). Prov. inconnue – 1-193 Francisco de Salinas, De musica – RISM
B III, 5 (1997), p. 94-95.- RISM B III, 6 (2003).
7425
1566 ou avant 1566. Orig. Espagne. Prov.
Bibliothèque de Francisco de Salinas ? – 1-62v Francisco de Salinas, Musices
Libri III – RISM B III, 5 (1997), p. 95-99.- RISM B III, 6 (2003).
9088
Datations divergentes (xie s.-xiie
s.). Orig. Italie du Nord ou Catalogne (RISM B III, 5) ; f. 41r-94v :
France ? (Bernhard/Bower, Glossa, 2011). Prov. Cathédrale de
Tolède ; Don García de Loaisa Girón, Tolède ; Don Pedro de
Carvajal ; Couvent dominicain San Vicente Ferrer, Plasencia ;
Biblioteca Real – 1v-3v ISID. etym. (exc.) ; 3v-39 BOETH. arithm. ;
39v FIST. Si fistulae I ; 41-94v BOETH. mus. ; 94v-103v INCH.
UCHUB. ; 104-110v MUS. ENCH. ; 110v-123 SCOL. ENCH. ; 123r-v
Gerbertus, Scholium ad Boethii Musicae Institutionis l. II, c. 10 (ed. Bubnov,
Gerbertus, p. 28-30) ; 123v Gerbertus, Scholium ad Boethii Musicae
Institutionis l. II, c. 21 (ed. Bubnov, Gerbertus, p.30) ;
124r-v MON. Super unum ; 124v MOD. Ecce modorum ; 124v-125 ALIA MUS.
(exc.) ; 125 « Dyapente et dyatesseron simphoniae... » (éd. Bernhard,
Clavis Gerberti, I, p. 26-31) ; 125-128v FIST. Rogatus ; 128v
PS.-BERNEL. interv. ; 128v MON. In primo ; 129rv: tableau des nombres
des genres diatonique, chromatique et enharmonique – RISM B III, 5 (1997), p.
99-104.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/Bower, Glossa (Kommentar- und
Registerband, 2011), p. 23-24.
http://bdh-rd.bne.es/viewer.vm?pid=d-208021
12739
xive et xve
s. Orig. inconnue. Prov. Couvent dominicain San Vicente Ferrer, Plasencia –
228a-229vb Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum, lib. XIX «
De musica » – RISM B III, 5 (1997), p. 105.- RISM B III, 6 (2003).
MONSERRAT, Biblioteca del Monasterio
+ Ms. 763
xve s. Antiphonaire dominicain. 181r-185v Tonaire
dominicain (sur 2 col.) : « Omnis cantus ecclesiasticus in mediis
clavibus terminatur... ». Cf. Chr. Meyer, « Le tonaire des Frères
prêcheurs », Archivum fratrum praedicatorum, LXXVI (2006), p.
117-156 [témoin inconnu].
POBLET, Monastir S. Maria, Archivo
+ Codex 9
XII ex. / XIII in. Antiphonaire cistercien. 169v-171v
Tonaire cistercien (sur 2 col.) : « Discipulus. Quid est
tonus ? Magister. Regula naturam et formam cantuum regularium
determinans... ». Cf. Chr. Meyer, « Le tonaire cistercien et sa
tradition », Revue de Musicologie, 89 (2003), p. 57-92 [témoin
inconnu].
SALAMANCA, Biblioteca General Universitaria (E-SAu)
525
xiiie s. Orig. inconnue. Prov. Dominicains de Salamanque
– 1-57 BOETH. mus. –- RISM B III, 6 (2003).
PDF en ligne : http://gredos.usal.es:800/record=d1051054
1718
Début du xive
s. Orig. inconnue. Prov. Colegio mayor, Cuenca – 584va-589a 590a-b
Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum, lib. XIX « De
musica » – RISM B III, 5 (1997), p. 105-106.- RISM B III, 6 (2003).
1745
Début du xive
s. Orig. inconnue. Prov. Colegio viejo de San Bartolomé, Salamanca – 302a-304b
Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum, lib. XIX « De
musica » – RISM B III, 5 (1997), p. 106.- RISM B III, 6 (2003).
2085
Fin du xive
ou début du xve s.
(1-26), début du xve
s. (27-62) ; première moitié du xive
s. (63-69). Orig. inconnue. Prov. Colegio viejo de San Bartolomé,
Salamanca ; Palacio Real, Madrid – 23v-24va Philippe Éléphant, Mathematica,
« De musica » – RISM B III, 5 (1997), p. 107.- RISM B III, 6 (2003).
SEVILLA, Biblioteca Capitular y Colombina (E-Sc)
5-1-43
Vers 1470-1490. Orig. Naples et Florence ? Prov.
Rome ; Hernando Colón. A compléter par F-Pn Nouv. acq. fr. 4379,
partie I – a2v main de solmisation ; a3-a5v « Omne ut incipiens in g
cantatur per b quadrum... » – RISM B III, 5 (1997), p. 109-110.- RISM B
III, 6 (2003).
5-2-25
Milieu du xive-début
du xve s. Les
différentes sections de ce manuscrit ont été réunies au cours de la seconde
moitié du xviie
siècle. Orig. Italie du Nord: « copiate per me fratrem Bernardum de Sancta
Cruce de Veneciis, Ordinis Predicatorum, in civitate Verone 142<.> de
mense Januarii" (f. 65r) et Catalogne (cf. traités de contrepoints en
catalan des f. 107v-108, 108r-v). Prov. Hernando Colón – [I] 1-5 GUIDO
FR. ; 5-20v MARCH. luc. ; [II] 24-36 « Tractaturi de musica primo videamus
quid sit mucia et unde dicatur... » ; 36v-37v DISC. Omnis homo
II ; 37v « Novem sunt instrumenta loquendi secundum
philosophos... » ; 37v « Omnis proportio vel est communiter dicta vel
propria... » ; 38 « Primus cum sexto fa sol la semper habeto... » ;
[III] 40 « Semitonium est imperfectum sonum duarum vocum... » ; 41-48
« Cum Boecius Rome degeret, Pitagoras quoque in Tarento
viveret... » ; 49v « Primus cum sexto fa sol la semper
habetur... » ; 50-53 « Introducendis in arte primo videndum est... » ;
56 « Nota quod tres sunt modi cantandi... » ; 56v « Nota quod primus
ad quintam, secundus ad terciam... » ; 56v « Primus cum sexto fa sol
la semper habeto... » ; 57 exemples didactique de déchant ; 58v
« Sciendum est quod novem sunt species contrapuncti... » ; [IV]
60-62v+66 AEGID. MUR. ; 63-64v TRAD. Phil. III ; 65r-v NICOL.
SEN. ; 66 DISC. Ad brevem ; 66v-68v TRAD. March. ; 68v « Primus
ad tertiam secundum una desubter... » ; 70-76 IOH. MUR. lib. ;
76v-77v MARCH. luc. (exc.) ; 78-79 « Ad habendum discantum artis musice
primo videndum est... » ; 79-80 « Septem sunt species discantus
principales scilicet unisonus, dyapason... » ; 80 Kyrie eleison
à 3 voix (cf. RISM B IV/3, p. 428, n° 7) ; 80-81 « Quicumque voluerit
discantare, primo debet scire... » ; 81v-82v « Quicumque vult cantare
breviter et secure... » ; 84-85v TRACT. FIGUR. ; 86-87 IOH. MUR.
lib. (exc.) ; 87 TRACT. FIGUR. (fragm.) ; 88r-v IOH. MUR. lib.
(exc.) ; 88v-89 « Secundum magistrum Johannem de Muris de modo perfecto.
Nota quod quinque sunt partes prolationis... » ; 92 « Parti el
monacordo in tre compassi... » ; 93v-94v MENS. Sciendum est ;
95v-97 PHIL. CAS. contr. ; 99-104v IOH. PIPUDI ; 104v-107 TRAD.
Pipudi ; 107v PROP. MENS. Quando ; 107v-108 « Primo en gamaut ha tres
consonantes... » ; 108r-v « Item diu lo mestre nosaltres... » ;
110r-v « Nota quod novem sunt species contrapunctus videlicet
unisonus... » ; 111-114 « Pro introduccione cognicionis habende
de valoribus notularum... » ; 114-116 TRACT. FIGUR. ; 116
« Nota quod quando quidem cantus cantatur in prolacione minoris
perfecti... » ; 116-117v PETR. CAP. ; 117v-119v « Ad evidenciam
tam mensuralis quam inmensurabilis musice... » ; 124-128 MARCH. luc.
(exc.) ; 128v-130 « Sexquialtera, Emiola, Dyapente... » ; 137r-v
« Ad habendum notitiam modorum seu tonorum... » – RISM B III, 5 (1997), p.
110-120.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard, Thomas, 2006, p. 13, 16.
5-3-23
xive s. Orig. inconnue. Prov. Hernando Colón – 91-101v
IOH. MUR. spec. – RISM B III, 5 (1997), p. 121.- RISM B III, 6 (2003).
7-4-19
xve s. Orig. inconnue. Prov. inconnue – 61va-63a
Radulfus de Longo Campo, In Anticlaudianum Alani ab insulis Commentum, «
De musica... » – RISM B III, 5 (1997), p. 121-122.- RISM B III, 6 (2003).
SILOS (SANTO DOMINGO DE SILOS), Archivo de la
Abadía Benedictina (E-SI)
14
vers 1450. Orig. Castille. Prov. abbaye bénédictine
San Juan, Burgos – 100-106 « Devemos saber que en el arte del canto llano
avemos eynte letras... » – RISM B III, 5 (1997), p. 107-108.- RISM B III,
6 (2003).
TOLEDO, Biblioteca Capitular (E-Tc)
38-38
Vers 1580. Orig. Tolède ? Prov. inconnue –
1.1-11.3v « Para inteligencia d'estas advertencias se presupone... »
– RISM B III, 5 (1997), p. 122-123.- RISM B III, 6 (2003).
38-39
Vers 1580. Orig. Tolède ? Prov. inconnue – A.1-G.6v
« Aviendo assistido por tiempo de cas... » – RISM B III, 5 (1997), p.
123-125.- RISM B III, 6 (2003).
47-15
Seconde moitié du xiiie
s. Orig. Viterbo ? Prov. cathédrale de Tolède – 99a-99vb « Scias nichil esse
nisi substantiam et accidens... » – RISM B III, 5 (1997), p. 126-126.-
RISM B III, 6 (2003).
96-36
Fin xiiie-début
xive s. Orig.
inconnue. Prov. cathédrale de Tolède – 386va-389b 390a Bartholomaeus Anglicus, De
proprietatibus rerum, lib. XIX « De musica » – RISM B III, 5 (1997),
p. 126.- RISM B III, 6 (2003).
98-26
Fin du xiiie
s. Orig. inconnue. Prov. cathédrale de Tolède – 36-40 Roger Bacon, Communia
Mathematica, Pars I, « Musica » – RISM B III, 5 (1997), p. 127.- RISM
B III, 6 (2003).
98-28
Seconde moitié du xiiie
s. Orig. Espagne ? Prov. cathédrale de Tolède – 173a-173vb 175a-177a « Scias
nichil esse nisi substanciam et accidens... » – RISM B III, 5 (1997), p.
127-128.- RISM B III, 6 (2003).
TOLEDO, Biblioteca Pública del Estado (E-Tp)
329
xve s. Orig. Espagne. Prov. Palacio Arzobispal, Toledo
? – 1-41 « Devemos saber que en el arte del canto llano avemos veynte
letras... » – RISM B III, 5 (1997), p. 128-130.- RISM B III, 6 (2003).
VALENCIA, Arxiu i Biblioteca Capitular (E-VAc)
49
Seconde moitié du xive
s. Orig. inconnue. Prov. inconnue – 217a-218vb Bartholomaeus Anglicus, De
proprietatibus rerum, lib. XIX « De musica" – RISM B III, 5 (1997), p.
130.- RISM B III, 6 (2003).
VALENCIA, Biblioteca General i Històrica de la
Universitat (E-VAu)
402
xive s. Orig. Italie. Prov. Bibliothèque des rois
d'Aragon à Naples (xve
s.) ; Ferdinand d'Aragon ; Monastère Sant Miquel dels Reis, València
– 259a-260vb Bartholomaeus Anglicus, De proprietatibus rerum, lib. XIX «
De musica" – RISM B III, 5 (1997), p. 130-131.- RISM B III, 6 (2003).
835
1485-1488. Orig. copié à Naple pour le roi
Ferdinand Ier vraisemblablement par Wenceslaus Crispus, copiste originaire de
Bohème. Prov. Ferdinand d'Aragon ; Monastère Sant Miquel dels Reis,
València – 2-14v IOH. TINCT. exp. (2r: frontispice) ; 15-43 IOH. TINCT. nat. ; 43v-47v IOH. TINCT. not. ;
48-55 IOH. TINCT. val. ; 55-66v IOH. TINCT. imp. ; 67-70 IOH. TINCT.
alt. ; 70v-77 IOH. TINCT. punct. ; 77v-144 IOH. TINCT. contr. ;
144v-163v IOH. TINCT. pr. – RISM B III, 5 (1997), p. 131-134.- RISM B III, 6
(2003).- Ruini, Produzione, 2001, p. 353.
VICH, Museu Episcopal (E-VI)
208 (Inv. 7977)
Seconde moitié du xve
s. Orig. Catalogne. Prov. Couvent des Chanoines Augustins de Santa Maria de
l'Estany – 3-8 CONTR. Quoniam hom. ; 14v tableau pour l'ordinatio
du contrepoint « Prima deductio nature. Re my sol... » – RISM B III, 5
(1997), p. 134.- RISM B III, 6 (2003).