Christian Meyer

Les Sources manuscrites de la théorie de la musique (S. IX-XVI)

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RÉPUBLIQUE TCHÈQUE (CZ)

PRAHA, Prazkéo hradu, knihovna metropolitní kapituly (CZ-Pak)        
A CVIII 2 (203)         
Avant 1414 (?) Orig. inconnue. Prov. Procopius de Cladrub (Prague) – 251v « Dicunt multi quod laudare Dominum... » – RISM B III, 5 (1997), p. 3.- RISM B III, 6 (2003).

A CLXXIII (279)        
xiie s. Orig. inconnue. Prov. Abbaye d'Ostrov (OSB) – 178r-179r « Notum sit quibusque tonorum normam... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 337-340) – RISM B III, 5 (1997), p. 3.- RISM B III, 6 (2003).

I LXX (1183)   
xive s. Orig. Bohème ? Prov. Johannes Zul (Prague) – 1 « Omnis cantus ecclesiasticus... » – RISM B III, 5 (1997), p. 3.- RISM B III, 6 (2003).

L XXIX (1272)
1374-1376 Orig. et prov. Prov. inconnue – 77v-83 IOH. MUR. spec. – RISM B III, 5 (1997), p. 4 RISM B III, 6 (2003).

M CII 1 (1461)           
Première moitié du xve s. Orig. Bohème. Prov. inconnue – 50-57v « Ad noticiam artis musice pervenire cupientibus... » (MUT. Christo ; éd.  Horyna, Ad noticiam) ; 58-59v ISID. etym. (exc.) – RISM B III, 5 (1997), p. 4.- RISM B III, 6 (2003).

M CIII (1463) 
1427-1437. Orig. Bohème. Prov. Mathias Bohemus de Thin – 72-91 : « Pro informacione facili eorum qui ad culmen artis musice tendunt... » (86) « Maxima sic formatur (fig.), longa sic formatur (fig.)... » (traité composite ; ANON. Vratisl. [non collationné], ANON. Kellner [non collationné], 78v-80r TRACT. FIGUR. II-X [non collationné] ; 80v TRACT. FIGUR. V) ; 93-100v « Pro informatione desiderantium habere modum componendi seu compilandi... » (cf. TACT. Reperi ; TACT. Concordantiarum ; éd. Witkowska-Zaremba, Ars organisandi, 2001, 387-423) – RISM B III, 5 (1997), p. 4-5.- RISM B III, 6 (2003).- Witkowska-Zaremba, Ars organisandi, 2001, p. 367-383.- Witkowska-Z., Elements, 2003, passim.

N LI (1575)    
1500. Orig. Bohème. Prov. inconnue – 189-207 TRAD. Holl. XVI ; 207v-216 « Musica est scientia docens voces formare... » – RISM B III, 5 (1997), p. 5.- RISM B III, 6 (2003).

O III (1587)    
xve s. Orig. Bohème. Prov. inconnue – « Componentes et cantantes cantilenas ab ecclesia non approbatas... » – RISM B III, 5 (1997), p. 5.- RISM B III, 6 (2003).

O LIV (1638)  
Première moitié du xve s. Orig. Bohème. Prov. inconnue – 141 « Cantus tria habet reprehensibilia... » – RISM B III, 5 (1997), p. 5-6.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 


PRAHA, Národní muzeum (CZ-Pnm)  
125 MS c 36 (138g)    
Vers 1515-1520 Orig. Bohème ou Saxe. Prov. « Ex bibliotheca Familiae Nostitzianae 1774 » – 1-20v « Figura est representatio recte atque omisse vocis... » ; 25-29 « Musica mensuralis est que mensuretur his tribus principiis... » ; 32-47 « Ut cognoscatur si quid utilitatis artis musica noticia conferat... » ; 47v « Semitonus minor... » ; 48v-58v « Musica quoniam veneracione digna... » – RISM B III, 5 (1997), p. 6-8.- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

PRAHA, Knihovna Metropolitna Kapitola Prazské  
cf. PRAHA, Prazkéo hradu, knihovna metropolitní kapituly (CZ-Pak)

 

 

 

PRAHA, Knihovna klástera premonstrátu (CZ-Pst) 
Collections en dépôt à PRAHA, Národní muzeum (CZ-Pnm)   
DF IV 2 (1350)

Fin du xve s. Orig. Italie du Nord – 3v-4 « Nota quod sint novem concordantie in contrapuncto… » – RISM B III, 6 (2003).

DG IV 47 (1693)        
xve s. Orig. Allemagne du Sud-Ouest ? – « In quacumque enim proportione habet se radix maioris quadrati… »  – RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

PRAHA, Národní knihovna (dríve Universitní knihovna) (CZ-Pu)          
adlig. 44.E.8 (2815)    
Seconde moitié du xve s. Orig. Université de Prague ? Prov. Jésuites de Prague – 58-65v IOH. MUR. spec. ; 65v HERMANN. mod. – RISM B III, 5 (1997), p. 19.- RISM B III, 6 (2003).

I.F.41 (273)     
Après 1513. Orig. Allemagne ? Prov. inconnue – 1-12v J. Volckmar, Collectanea quedam musice discipline <1513> – RISM B III, 5 (1997), p. 8-9.- RISM B III, 6 (2003).

I.G.1 (275)      
Première moitié du xve s. Orig. tchèque. Prov. Augustins de Trebon (Wittingau) – 1-17 TRAD. Holl. XI – RISM B III, 5 (1997), p. 9-10.- RISM B III, 6 (2003)        
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=set031101set2181

+ III.H.2         
xvie s. – Antiphonaire à l’usage des Célestins  ; contre-plat inf. Tableau de solmisation et vers «  In c natura ff bmol gque bdura / bdurum mi cantat b molle fa dulce frequentat  »     
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=set031101set3102

V.F.6 (928)     
Première moitié du xve s. Orig. université de Prague. Prov. université de Prague – 26v-58v WENCESL. PRACH. ; IOH. MUR. spec. ; 59-97v TRAD. Holl. VIII ; 98 NEUM. Eptaphonus – RISM B III, 5 (1997), p. 10-13.- RISM B III, 6 (2003).         
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=rec1379671079_6

V.H.21 (998)  
Vers 1415. Orig. tchèque. Prov. Collegium Carolinum Pragensis – 136-140v « Quilibet modus aut resonat in uno et eadem corda... » – RISM B III, 5 (1997), p. 13.- RISM B III, 6 (2003).

IX.C.6 (1717)  
Fin du xe s. Orig. Nord-Ouest de l'Allemagne. Prov. Université de Prague – 1-46v BOETH. arithm. (lacune au début) ; 64-135v BOETH. mus. RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 45-46.

XI.D.7 (2041) 
Première moitié du xve s. Orig. tchèque. Prov. Augustins de Trebon (Wittingau) – 21v-23 « Gamaut are bemi cephaut desolre... » (MUT. Christo ; éd.  Horyna, Ad noticiam)  – RISM B III, 5 (1997), p. 13-14.- RISM B III, 6 (2003).

XI.E.9 (2056)  
Vers 1400 Orig. Allemagne du Sud-Ouest (Strasbourg ?). Prov. Strasbourg, Coll. St-Thomas ; frater Stephanus Helmen (Regensburg) – 229-242 IAC. TWING. ; 243r-v HENR. ZEL. ; 243v-246v IOH. MUR. lib. ; 246v-247 CONTR. Notandum quod – RISM B III, 5 (1997), p. 14-15.- RISM B III, 6 (2003).       
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=set031101set4169

XI.F.2 (94)      
Seconde moitié du xve s. Orig. Allemagne. Prov. Eger, Couvent des Clarisses – 4 « In c natura f bmol gque bdura. Wo eyn c ist in der hant... » ; 5-11v « Wie vil sein gesagk in der hant ?... » – RISM B III, 5 (1997), p. 15.- RISM B III, 6 (2003).

+ XII.E.15c     
xive s. Orig. Prague – Hymnes, offices. 1v-2r Ter terni sunt modi... 2v main de solmisation ; 152-158r Tonaire
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=show_tei_digidoc&docId=set20080219_38_191&client=&dd_listpage_pag=1v  
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=show_tei_digidoc&docId=set20080219_38_191&client=&dd_listpage_pag=152r

XIX.C.26        
Vers 1100. Orig. Région de Liège. Prov. « Frater Conradi Leontorii Mulbronney, 1483 » ; Collection Thun-Hohenstein – 1-11 TON. Leod. ; 11v-12 « Naturam canimus causamque canendo notamus... » (cf. Russel, Poem, p. 44-45) ; 12r-v MON. Dimidium ; 12v-18v ANON. Bernh. (17v-18v ALIA MUS. [exc.]  ; 18v MON. Primum dividas ; 19-28 HUCBALD. ; 28v-34 ANON. Prag. ; 34 HERMANN. expl. ; 35v MACROB. (exc.) ; 35v-36 « Sunt igitur symphoniae VII id est diatessaron diapente... ; 36 « Dorius habet melodiam a mese et descendit ad licanon... » ; 36r-v « Proslambanomenos adquisitus dicitur quia augetur omnibus cordis... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 336) ;  36v-38 PS.-HIER. ep. ; 38r-v ISID. etym. (exc.) ; 38v-39 FIST. Si fistulae I ; 39 MON. Si mon. ; 39r-v MON. Si volueris ; 39v-40 : « Symphonia dicta ellenicae dyatessaron... » ; « Dyapente et dyatessaron symphoniae continens... » ; 40 VERS. Indicis ; 41-135v BOETH. mus. (51v-52 INTERV. Quid sit tonus ; passim GLOSS. Boeth. mus.)  ; 135v HERMANN. mod. ; 136 HERMANN. vers. – RISM B III, 5 (1997), p. 16-19.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 46-47             
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=set20081124_128_37

 

 

 

TREBON, Státní oblastní archiv (CZ-TRE)     
Ms. A 18        
xve s. Orig. Bohème – 340 « Quidam est uniformis qui sit ex pluribus notulis in eadem linea » –  RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

VYSI BROD (HOHENFURT), Knihovna cisterciáckého klástera (CZ-VB)         
CZ-VB XXXIV           
1395. Orig. et prov. inconnues – 33v-38v « Ad noticiam iam musicae artis intrare volentibus... » (MUT. Christo ; éd.  Horyna, Ad noticiam) RISM B III, 1, p. 25-26.- RISM B III, 6 (2003).