Les
Sources manuscrites de la théorie de la musique (S. IX-XVI)
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PRAHA, Prazkéo hradu, knihovna
metropolitní kapituly (CZ-Pak)
A CVIII 2 (203)
Avant
1414 (?) Orig. inconnue. Prov. Procopius de Cladrub (Prague) – 251v
« Dicunt multi quod laudare Dominum... » – RISM B III, 5 (1997), p.
3.- RISM B III, 6 (2003).
A CLXXIII (279)
xiie s. Orig. inconnue. Prov. Abbaye d'Ostrov
(OSB) – 178r-179r « Notum sit quibusque tonorum normam... » (éd.
Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 337-340) –
RISM B III, 5 (1997), p. 3.- RISM B III, 6 (2003).
I LXX (1183)
xive s. Orig. Bohème ? Prov. Johannes Zul (Prague)
– 1 « Omnis cantus ecclesiasticus... » – RISM B III, 5 (1997), p. 3.-
RISM B III, 6 (2003).
L XXIX (1272)
1374-1376
Orig. et prov. Prov. inconnue – 77v-83 IOH. MUR. spec. – RISM B III, 5 (1997),
p. 4 RISM B III, 6 (2003).
M CII 1 (1461)
Première
moitié du xve s. Orig.
Bohème. Prov. inconnue – 50-57v « Ad noticiam artis musice pervenire
cupientibus... » (MUT. Christo ; éd.
Horyna, Ad noticiam) ;
58-59v ISID. etym. (exc.) – RISM B III, 5 (1997), p. 4.- RISM
B III, 6 (2003).
M CIII (1463)
1427-1437.
Orig. Bohème. Prov. Mathias Bohemus de Thin – 72-91 : « Pro
informacione facili eorum qui ad culmen artis musice tendunt... » (86)
« Maxima sic formatur (fig.), longa sic formatur (fig.)... »
(traité composite ; ANON. Vratisl. [non collationné], ANON. Kellner [non
collationné], 78v-80r TRACT. FIGUR. II-X [non collationné] ; 80v TRACT.
FIGUR. V) ; 93-100v « Pro informatione desiderantium habere modum
componendi seu compilandi... » (cf. TACT. Reperi ; TACT.
Concordantiarum ; éd. Witkowska-Zaremba, Ars organisandi, 2001,
387-423) – RISM B III, 5 (1997), p. 4-5.- RISM B III, 6 (2003).- Witkowska-Zaremba,
Ars organisandi, 2001, p. 367-383.- Witkowska-Z., Elements, 2003, passim.
N LI (1575)
1500.
Orig. Bohème. Prov. inconnue – 189-207 TRAD. Holl. XVI ; 207v-216 « Musica
est scientia docens voces formare... » – RISM B III, 5 (1997), p. 5.- RISM
B III, 6 (2003).
O III (1587)
xve s. Orig. Bohème. Prov. inconnue –
« Componentes et cantantes cantilenas ab ecclesia non approbatas... »
– RISM B III, 5 (1997), p. 5.- RISM B III, 6 (2003).
O LIV (1638)
Première
moitié du xve s. Orig.
Bohème. Prov. inconnue – 141 « Cantus tria habet reprehensibilia... »
– RISM B III, 5 (1997), p. 5-6.- RISM B III, 6 (2003).
PRAHA,
Národní muzeum (CZ-Pnm)
125 MS c 36 (138g)
Vers
1515-1520 Orig. Bohème ou Saxe. Prov. « Ex bibliotheca Familiae
Nostitzianae 1774 » – 1-20v « Figura est representatio recte atque
omisse vocis... » ; 25-29 « Musica mensuralis est que mensuretur
his tribus principiis... » ; 32-47 « Ut cognoscatur si quid
utilitatis artis musica noticia conferat... » ; 47v « Semitonus
minor... » ; 48v-58v « Musica quoniam veneracione
digna... » – RISM B III, 5 (1997), p. 6-8.- RISM B
III, 6
(2003).
PRAHA,
Knihovna Metropolitna Kapitola Prazské
cf.
PRAHA, Prazkéo hradu, knihovna metropolitní kapituly (CZ-Pak)
PRAHA,
Knihovna klástera premonstrátu (CZ-Pst)
Collections
en dépôt à PRAHA, Národní muzeum (CZ-Pnm)
DF IV 2 (1350)
Fin
du xve s. Orig. Italie
du Nord – 3v-4 « Nota quod sint novem concordantie in contrapuncto… »
– RISM B III, 6 (2003).
DG IV 47 (1693)
xve s. Orig. Allemagne du Sud-Ouest ? – « In
quacumque enim proportione habet se radix maioris quadrati… » – RISM B III, 6 (2003).
PRAHA,
Národní knihovna (dríve Universitní knihovna) (CZ-Pu)
adlig. 44.E.8 (2815)
Seconde
moitié du xve s. Orig.
Université de Prague ? Prov. Jésuites de Prague – 58-65v IOH. MUR. spec. ;
65v HERMANN. mod. – RISM B III, 5 (1997), p. 19.- RISM B
III, 6
(2003).
I.F.41 (273)
Après
1513. Orig. Allemagne ? Prov. inconnue – 1-12v J. Volckmar, Collectanea
quedam musice discipline <1513> – RISM B III, 5 (1997), p. 8-9.-
RISM B III, 6
(2003).
I.G.1 (275)
Première
moitié du xve s. Orig.
tchèque. Prov. Augustins de Trebon (Wittingau) – 1-17 TRAD. Holl. XI – RISM B
III, 5 (1997), p. 9-10.- RISM B III, 6 (2003)
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=set031101set2181
+ III.H.2
xvie s. – Antiphonaire à l’usage des
Célestins ; contre-plat inf. Tableau de solmisation et vers
« In c natura ff bmol gque bdura / bdurum mi cantat b molle fa dulce
frequentat »
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=set031101set3102
V.F.6 (928)
Première
moitié du xve s. Orig.
université de Prague. Prov. université de Prague – 26v-58v WENCESL.
PRACH. ; IOH. MUR. spec. ; 59-97v TRAD. Holl. VIII ; 98 NEUM.
Eptaphonus – RISM B III, 5 (1997), p. 10-13.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=rec1379671079_6
V.H.21 (998)
Vers
1415. Orig. tchèque. Prov. Collegium Carolinum Pragensis – 136-140v
« Quilibet modus aut resonat in uno et eadem corda... » – RISM B III,
5 (1997), p. 13.- RISM B III, 6 (2003).
IX.C.6 (1717)
Fin
du xe s. Orig.
Nord-Ouest de l'Allemagne. Prov. Université de Prague – 1-46v BOETH. arithm.
(lacune au début) ; 64-135v BOETH. mus. RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/
Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 45-46.
XI.D.7 (2041)
Première
moitié du xve s. Orig.
tchèque. Prov. Augustins de Trebon (Wittingau) – 21v-23 « Gamaut are bemi
cephaut desolre... » (MUT. Christo ; éd. Horyna, Ad noticiam) – RISM B III, 5 (1997), p. 13-14.- RISM B
III, 6
(2003).
XI.E.9 (2056)
Vers
1400 Orig. Allemagne du Sud-Ouest (Strasbourg ?). Prov. Strasbourg, Coll.
St-Thomas ; frater Stephanus Helmen (Regensburg) – 229-242 IAC.
TWING. ; 243r-v HENR. ZEL. ; 243v-246v IOH. MUR. lib. ; 246v-247
CONTR. Notandum quod – RISM B III, 5 (1997), p. 14-15.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=set031101set4169
XI.F.2 (94)
Seconde
moitié du xve s. Orig.
Allemagne. Prov. Eger, Couvent des Clarisses – 4 « In c natura f bmol gque
bdura. Wo eyn c ist in der hant... » ; 5-11v « Wie vil sein
gesagk in der hant ?... » – RISM B III, 5 (1997), p. 15.-
RISM B III, 6
(2003).
+ XII.E.15c
xive s. Orig. Prague –
Hymnes, offices. 1v-2r Ter terni sunt modi... 2v main de solmisation ;
152-158r Tonaire
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=show_tei_digidoc&docId=set20080219_38_191&client=&dd_listpage_pag=1v
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=show_tei_digidoc&docId=set20080219_38_191&client=&dd_listpage_pag=152r
XIX.C.26
Vers
1100. Orig. Région de Liège. Prov. « Frater Conradi Leontorii Mulbronney,
1483 » ; Collection Thun-Hohenstein – 1-11 TON. Leod. ; 11v-12
« Naturam canimus causamque canendo notamus... » (cf. Russel, Poem,
p. 44-45) ; 12r-v MON. Dimidium ; 12v-18v ANON. Bernh. (17v-18v ALIA
MUS. [exc.] ; 18v MON. Primum dividas ; 19-28 HUCBALD. ; 28v-34
ANON. Prag. ; 34 HERMANN. expl. ; 35v MACROB. (exc.) ; 35v-36
« Sunt igitur symphoniae VII id est diatessaron diapente... ; 36
« Dorius habet melodiam a mese et descendit ad licanon... » ;
36r-v « Proslambanomenos adquisitus dicitur quia augetur omnibus
cordis... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 336) ; 36v-38 PS.-HIER. ep. ; 38r-v ISID.
etym. (exc.) ; 38v-39 FIST. Si fistulae I ; 39 MON. Si mon. ;
39r-v MON. Si volueris ; 39v-40 : « Symphonia dicta ellenicae
dyatessaron... » ; « Dyapente et dyatessaron symphoniae
continens... » ; 40 VERS. Indicis ; 41-135v BOETH. mus. (51v-52
INTERV. Quid sit tonus ; passim GLOSS. Boeth. mus.) ; 135v
HERMANN. mod. ; 136 HERMANN. vers. – RISM B III, 5 (1997), p. 16-19.- RISM
B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband,
2011), p. 46-47
http://www.manuscriptorium.com/apps/main/en/index.php?request=request_document&docId=set20081124_128_37
TREBON,
Státní oblastní archiv (CZ-TRE)
Ms. A 18
xve s. Orig. Bohème – 340 « Quidam est
uniformis qui sit ex pluribus notulis in eadem linea » – RISM B III, 6 (2003).
VYSI
BROD (HOHENFURT), Knihovna cisterciáckého klástera (CZ-VB)
CZ-VB XXXIV
1395.
Orig. et prov. inconnues – 33v-38v « Ad noticiam iam musicae artis intrare
volentibus... » (MUT. Christo ; éd.
Horyna, Ad noticiam)
RISM B III, 1, p. 25-26.- RISM B III, 6 (2003).