Christian Meyer

Les Sources manuscrites de la théorie de la musique (S. IX-XVI)

______________________

SUISSE (CH)

AARAU, Aargauische Kantonsbibliothek (CH-A)    
Ms. Wett. 4° 5           
1225-1250. Orig. et prov. abbaye cistercienne de Wettingen – 1r-64v Ordo ecclesiastici officii (lacune au début) ; 65r-79r Instituta generalis capituli ; 79r-85 Usus seu ordo conversorum ; 85r-v « Qualiter agantur commemorationes sanctorum per totum annum » ; 86r-v Legenda de sanctis Marco et Alexandro ; 87-98v ANON. Cist. III ; 98v-102v Stephanus Harding, Carta charitatis ; 103r « Octava beate marie fiat in hunc modum... » ; 103v-104r Liste d'anniversaires ; 104v-106r Statuta monialium ; 107r-108v Regulae prosodiae cisterciensis ; 108v « Notandum quod IIII sunt necessaria ad veram confessionem » (lacune à la fin) – Alfons Schönherr, Handschriftenkatalog der Aargauischen Kantonsbibliothek. Band 2 : Die Handschriften der Abtei Wettingen. Teil 1, p. 49-53 [cat. ms., rédigé entre 1953 et 1957].- RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

BASEL, Universitätsbibliothek (CH-Bu)         
+ A V 33         
xve s. Prov. : couvent des Dominicains de Bâle (?) – 20v « Es sint VI noten durch die man alles ze sange setzet und ordinet » (signification des syllabes de solmisation ; éd. Binz, Handschriften, 1907, p. 46).

A IX 2, Nr. 5  
c. 1481-1486. Orig. Bâle (?) – 163-164v « Et est notandum quod in gamaut uel in manu littera greca praeponitur... » ; 255r-v « Sanctissimus namque papa gregorius praeces fudit ad deum ut musice artem eidem ostenderet... » ; 284 « Notandum quod species musice sunt due principales, videlicet dyatesseron et dyapente. Dyatesseron habet tres species... » ; 286 Wilhelmus Zeglerlin, « Quid est musica ? Est sciencia liberalis demonstrans debitum modum cantandi artificialiter. Quid est cantus ? » ; 288-289 « Notandum quod quaecumque latino ydiomate traduntur per certas clausulas... » ; 289v « Nota triplices sunt voces in manu. Quedam graves ut gamaut usque ad alamire quia... » ; 291v-293v « Secundum Ysidorum ethimologias sex sunt soni vel voces scilicet ut re mi fa sol la... » ; 296-299 tableau et exemples de solmisation « Iste claves dicuntur graues ratione quia omnis cantus in eis versatus grauiter profertur… » ; 296v-299 « Pro pleniori dicendorum musicalis scientie intellectu est sciendum quod duodecim sunt species vel secundum alios 12 sunt modi... » ; 299 « Ter quaterni sunt modi quibus omnis cantilena contexitur. Scilicet unisonus... » – RISM B III, 6 (2003).

F VIII 16         
xve s. (1442). Orig. Allemagne du Sud (Basel ? ; Heidelberg, 7 févr. 1437  ; Ulm, 8 mars 1436  ; cf. KdHS, I, p. 213) ; copiste : Albrecht Löffler (Staehelin, Straßburg). Prov. Bâle, Couvent des Dominicains ; selon Staehelin, Straßburg, p. 8, le commentaire « Quoniam ut dicit » (156-184) et l'extrait de PS.-PHIL lib. mus. (187v-187v) seraient des copies directes de Strasbourg, olim Bibl. publ, Ms. M. 222 C. 22 144-154 – HUGO SPECHTSH. ; 154va : « Nota tres sunt cantus in manu, scilicet b duralis, naturalis et bmollis... » ; 154vb : « Tu qui solvabis tres cantus esse notabis/ Ecce b duralis, naturalis atque b mollis » ; « B durum triplo reliquos cantus geminabo » ; « Tres duros g ferunt naturales c geminatos/ Et tot b molles... » ; « Durus in E finit d bmollis in a naturalis/ Ut re mi scandunt descendunt fa quoque la sol... » ; « Nota sub bfabmi nulla fit mutacio quia... » ; 156-184 « Quoniam ut dicit sanctus Augustinus In domo dei... » (156v, 157 ANON. Couss. XII (exc.) ; 184v-187v PS.-PHIL. lib. mus. (exc. ; daté 1442 [f. 187v]) ; 188r-v « Notandum quod proporcio est duorum terminorum uel duorum numerorum... » ; 191-198v « Propter maiorem evidenciam musice artis... » ; 199v-203 TON. Praed. – RISM B III, 6 (2003).- Die Handschriften der Bibliotheken von Aarau, Appenzell und Basel. Bearb. von Beat Matthias von Scarpatetti (Dietikon-Zürich, 1977 ; Katalog der datierten Handschriften in der Schweiz in lateinischer Schrift vom Anfang des Mittelalters bis 1550, 1) [KdHS].- Bernhard, Thomas, 2006, p. 9, n. 16.

F IX 36
xiie s. (f. 1-75) ; xive s. (f. 76-157). Orig. inconnue. Prov. « Martinus Reyflacher studens Wienn<ensis> » – 2-64v IOH. COTTO mus. ; 65r-70r Quisquis studiosus regulam tonorum... (incomplet ; à rapprocher de : München, Bayerische Staatsbibliothek, Clm 14745, f. 59-72v ; éd. Chr. Meyer  Quisquis studiosus... Un traité du début du xiiie siècle à l’usage des chantres. München, Bayerische Staatsbibliothek, Clm 14745, f. 59r-72v. 58 pages [dépôt HAL, 29 juillet 2013] url : http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00848727 – RISM B III, 1 (1961), p. 69.- RISM B III, 6 (2003).

F IX 54
Fin du xiiie s. Orig. et prov. inconnues. Modèle de I-Rvat Lat. 4357 (Bernhard, Organum-Traktat) – 1 TAB. Basil. ; 1v QUAEST. MUS. (exc.) ; 2-4v PS.-THOMAS AQU. I ; 5-8v AUGUST. MIN. – RISM B III, 1 (1961), p. 69-71.- RISM B III, 6 (2003).- Bernhard, Organum-Traktat, 2001, 189.- Bernhard, Thomas, 2006, p. 65, 66, 68, 76, 89.

Cod. s/s A VI 11, Nr. 1 
Fin du xve s. Orig. Bâle ? 1-7 « Zu erkennende die kunst… » (éd. Denk, Fachprosa, p. 39-46) – RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

BERN, Stadtbibliothek (CH-BEb)          
16
ix-xe s. Orig. Fleury-sur-Loire. Prov. coll. J. Bongars (1554-1612) – 62 « Cantor vocatus quia voce… » ; Cantor autem et voce et arte praeclarus… » ; 82 « Cythara. Ac psalterii repertor tubal… » ; Eorum tribus cordis sunt… » ; « Hebrei autem decacordon… » ; Citharam autem in grecia… » ; « Citharam ac psalterii… » ; Cithare et psalterii haec differentia est… » – RISM B III, 1 (1961), p. 71.- RISM B III, 6 (2003).

36
xe-xie s. Orig. Fleury-sur-Loire 1-139 ISID. etym. RISM B III, 1 (1961), p. 71-72.- RISM B III, 6 (2003).

134
xe s. Orig. Fleury-sur-Loire. Dimensions du f. 2 (additionnel) : 85 (H) × 100 (L) mm (dimensions du ms. : 320 × 225). Prov. Petrus Daniel ; coll. J. Bongars (1554-1612) ? – 2 « Efficitur quinis symphonia sexcupla… » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p.40) ; 2 Pandit enarmonias series tum tertia cordas | Cromaticumque genus si vindicat ordo secundus | Prima dyatonicis resonant tetracorda Camenis – RISM B III, 1 (1961), p. 74.- RISM B III, 6 (2003).

+ 141.332        
seconde moitié du xvie s. Prov. : coll. J. Bongars – 527r-528r (f. 528v blanc) AURELIAN. XX (1-22, 25-34) d’après un manuscrit de Limoges (« ex codex Lemovicensis », de la main de J. Bongars).- Hagen, Catalogus, 1878, p. 192-203 (cf. p. 203).

212
vers 800-830 Orig. Allemagne (Mayence). Prov. : chapitre de la cathédrale de Strasbourg ; coll. J. Bongars (1554-1612) – 109 « Quantis cordis antiqui musici usi sunt… » – RISM B III, 1 (1961), p. 74.- RISM B III, 6 (2003).- CSEL 102 (2017), p. 40.

+ 234   
ixe/xe s. Fulda – 45v-53v Augustin (exc.) « Ab ipso principio numerorum capiamus... Quam ceteresi numeris convenit » (De musica, exc.), « Nonne hic quoque ordo ipse laudabitur in musica in geometrica... Non in ista ratione constare » (De ordine, exc.). – Hagen, Catalogus, 1878, p. 278.- CSEL 102 (2017), p. 40.

+ 358   
ixe s. Prov. : P. Daniel puis J. Bongars 47r-49v  De musica. Rimans nex poli culmina rextrix... – Hagen, Catalogus, 1878, p. 346-347.

+ 492.16          
xvie s. Prov. : J. Bongars. [Écrits de Bongars].  Musica. – Hagen, Catalogus, 1878, p. 417-418.

633
xiie s. Orig. France. Prov. : Petrus Daniel (Orléans, 1564). 30v-31 « Musica alia mundana, alia humana, alia instrumentalis… » – RISM B III, 6 (2003).

702
xiie s. Orig. inconnue. Prov. : Petrus Daniel (Orléans, 1564) – 46-51v PS.-ODO dial. (exc.) « Ecce modus primus… » – RISM B III, 1 (1961), p. 74.- RISM B III, 6 (2003).

A 50   
xve s. Orig. inconnue Prov. : Goularius (1601) ; Nicolaus Coletus (1640) 205-213v IOH. MUR. spec. (B) – RISM B III, 1 (1961), p. 72.- RISM B III, 6 (2003).

B 56    
xie s. Orig. inconnue Prov. : abbaye bénédictine de Lorsch ; Fleury ; Franciscus Daniel ; coll. J. Bongars (1554-1612) 2va-b FIST. Cuprum pur. ; 2vb FIST. Mensuram et ; 2vb-3a FIST. Si fistulae I ; 3a FIST. Fistulae si ; 3a FIST. Primam fist. IV ; 7-176v MART. CAP. et REMIG. AUT. – RISM B III, 1 (1961), p. 72-73.- RISM B III, 6 (2003).

A 91.20           
xiie ou xiiie s. origine et prov. inconnues GUIDO reg. (fragm.) – RISM B III, 1 (1961), p. 73.- RISM B III, 6 (2003).

A 91.21           
xiie s. Orig. inconnue. Prov. : coll. J. Bongars (1554-1612) 1-5v GUIDO micr. (fragm.) ; 6r-v GUIDO reg. (fragm.) – RISM B III, 1 (1961), p. 73.

A 94.11           
Fin du xiiie s. Orig. France. Prov. : feuillets détachés de F-Pn Lat. 16652 ; coll. J. Bongars (1554-1612) 1-2 BOETH. mus. (fragm.) – RISM B III, 6 (2003).

Ms. Hist. Helv. LI. 76           
1491. Orig. Bern. Prov. : Jakob, Ludwig et Benedikt Sterner (xvie s.) 1-68 Bartholomäus Götfreid Frank, Ein tütsche Musica des figurirten Gsangs (éd. fac-sim *Geering, Musica 2) – RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

EINSIEDELN, Klosterbibliothek (CH-E)        
79
xe s. Orig. Einsiedeln – 2-27 MUS. ENCH. ; 27-45+66-102 SCHOL. ENCH. ; 103-109 « Igitur primi toni neuma regularis haec est... » (Tonaire) – RISM B III, 1 (1961), p. 74-75.- RISM B III, 6 (2003).       
http://www.e-codices.unifr.ch/en/list/one/sbe/0079

169
Diverses mains des xe-xie s. (recueil de quatre unités formé au xive s. à Einsiedeln ?) ; fasc. 3 (p. 113-128) xie s. Orig. région du lac de Constance (St. Gallen ?, Reichenau ?) – 113-128 HUCBALD. (fragm.) – RISM B III, 1 (1961), p. 75.- RISM B III, 6 (2003). 

298
Fin du xe s. ; avant 965 ? Orig. Reims ou Trier. Prov. : Trier (Tischler) – 23-145 BOETH. mus. (GLOSS. Boeth. mus.) – RISM B III, 6 (2003).- Mathias M. Tischler, « Die ottonische Klosterschule in Einsiedeln zur Zeit Abt Gregors », in : Odo Land (éd.), Festschrift zum tausendsten Todestag des seligen Abtes Gregor, des dritten Abtes von Einsiedeln 996-1996 (St. Ottilien, 1996), 93-181 ; Traub, Einsiedeln, 2001, p. 84.- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 9-10.

319
xe-xie s. origine et prov. inconnues – 281 FIST. Si fistulae I – RISM B III, 1 (1961), p. 75.- RISM B III, 6 (2003).

358
Fin du xe s. Orig. Reims ou Trier ; Fleury ? – 40-139 BOETH. arithm. ; 141-143 PS.-HIER. ep. ; 143-144 ISID. etym (exc.) ; 144 dessins avec légendes des instruments de musique ; 145-270 BOETH. mus. (Gloss. Boeth. mus.) – RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 10-11.       
http://www.e-codices.unifr.ch/en/sbe/0358

+ 366   
xie-xiie s. – p. 56 « Versus atque notas Herimannus protulit istas... » (HERMANN. vers.) – Bernhard, Hermannus, p. 112.            
http://www.e-codices.unifr.ch/en/sbe/0366/56/0/Sequence-1023

638, Ms. 1200 (RISM B III, 1 (1961), p. 75) cf. Einsiedeln 689.

689
Début du xve s. (Herlinger, Summula) Orig. Italie du Nord. Prov. : Brixen (Bressanone) – 1-44 MARCH. luc. ; 45r-v CONTR. Volentibus ; 45v PHIL. ANDR. ; 46-50 CONTR. Volentibus ; 51-56 PROSD. contr. ; 57-74 manquent ; 75-82 PROSD. mon. ; 81-82v MON. Mon. tuum ; 83-90 IOH. MUR. lib. ; 91-104v IOH. MUR. spec. (B) ; 105-116 Antonius monachus ac paduanus, Tractatus proportionum (sommaire du traité au f. 7) – RISM B III, 1 (1961), p. 75 (sous la cote 638, Ms. 1200).- RISM B III, 6 (2003).         
http://www.e-codices.unifr.ch/en/list/one/sbe/0689

 

 

 

GENEVE, Bibliothèque publique et universitaire (CH-Gpu)          
Lat. 80
Fin du xve s. Orig. France. Prov. : coll. Alexandre Petau (n° 53) – 44-45v CLAVIC. – RISM B III, 6 (2003).- Hippolyte Aubert, « Notices sur les manuscrits Petau conservés à la bibliothèque de Genève (fonds Ami Lullin) », Bibliothèque de l’École des chartes, 70 (1909), p. 247-302 (p. 290-293).- John Koster, « New Sources for the Early History of the Clavichord », Early Keyboard Journal, 20 (2002), 7-43 [p. 14, n. 19].

+ Lat. 187       
Seconde moitié du xve s. Orig. Genève – 269v Primus cum sexto fa sol la semper habeto... ; Pri re la se re fa... (add. fin du xvie s.) – François Huot, Les manuscrits liturgiques du canton de Genève (Fribourg, 1990), p. 381.

 

 

 

GENEVE/COLOGNY, Bibliothèque Dr. Martin Bodmer (CH-CObodmer)        
111
xe s. (vers 970 ?) Orig. Würzburg. Prov. : Admont, abbaye bénédictine St-Blaise ; coll. H. A. Brecher (Brno, 1937) 42-45v BOETH. mus. – RISM B III, 6 (2003).   
http://www.e-codices.unifr.ch/en/cb/0111

77 (olim Phillipps 18845)      
xiie s. (première moitié, Pesce, Guido, p. 92). Orig. Italie (Toscane). Prov. : coll. Chichiarelli (xvie, xviiie x.) – 1-27v GUIDO micr. (fragm., ch. VI-XX) ; 28r-v Hoc modo scias omnes melodias...  (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 40-42) ; 28v Experimentacio vocum Seformases aientan... » (éd. ibid., p. 141) ; 28v-33 GUIDO prol. ; 33 GUIDO ep. (exc.) ; 33-47 GUIDO ep. ; 50-56v+57r-v GUIDO reg. ; 56v-57 VERS. Quisquis velis ; 57v « Iugiter domine nobis adsit… » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 54-55) ; 58-71v tonaire ; 72 « Primus adest protus… » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 61-64) ; 72-73 GUIDO reg. (exc.) ; 73r-v MOD. Omnes authenti (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 56-57) ; 73v-75 INTERV. Diapason (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 33-37) ; 75-78v VERS. Ars humanas ; 79r-v Échelles modales (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 142) ; 80r-v REG. PRUM. (exc.) ; 80v SCOL. ENCH. (exc.) ; 80v « Tonus/ I/ Dorius/ Primus - tonus/ II/ Ypodorius / Plagis <eius> ... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 143) ; 81 « G. Nete hyperboleon Y/ .A. Paranete hyperboleon IV... » ; 81r-v GUIDO micr. (exc. : Gymnasio musas...  qui carmina finxi) ; 81v GUIDO reg. (exc. Gliscunt corda... carmina scripsi) ; 81v-82 « Naturaliter matrem esse omnium… » (éd. *Bernhard, Lobgedicht, p. 29) ; 82-102 PS.-ODO dial. ; 98v-99r « Omnes itaque autentici modi ad octavam... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 143-144) ;  102v-105v « Primus sonus et primus emitonius. Medius sonus… » (éd. ibid., p. 61-64) ; 105r-v <...fi>stulis et in organalibus fistulis... (nature et production du son et de la voix, fragm., éd. ibid., p.144) ; 106r-v ODO Aret. (fragm. éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 48-50)  (les f. 107-108 manquent) ; 109r-112v PS.-GUIDO form. (éd. CSM 37, p. 46-106 [ms. G]) RISM B III, 1 (1961), p. 76-78.- RISM B III, 6 (2003).             
http://www.e-codices.unifr.ch/en/cb/0077

 

 

 

SCHAFFHAUSEN, Ministerialbibliothek       
en dépôt à SCHAFFHAUSEN, Stadtbibliothek (CH-SH)             
Min. 108        
Vers 1100. Orig. Allemagne du Sud-Ouest. Prov. : abbaye bénédictine d’Allerheiligen (dioc. de Constance) – 4-131v BOETH. mus. (Gloss. Boeth. mus.) ; 131v-134v Tonaire « Quid teneat proprium varius sonus octo modorum... » (cf. Frutolf, Breviarium de musica, p. 75-82) ; 134v-135 « Autentus protus ascendet ad paranete... » ; 135v « Primum mandatum amor dei est... » (cf. Huglo, Tonaires, p. 234, 240, 247) ; 140v-141 Éloge de Pythagore (Carmen Cantabrigiense, n° 12), « Conductus pitagoricus. Vite (Vatem ? ms) dator omnifactor deus nature... » (éd. K. Strecker, MGH 31966  ; Bernhard, Cambridger Lieder, p. 143) ; Éloge de Guy [d'Arezzo] « Proemium et oratio Guidonis in musicam. Rex superne armonice qui concentus angelici... » – RISM B III, 6 (2003).- Andreas Traub, « Conductus », in : MGG, Sachteil, 2 (1995), col 983.- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 51-52.

 

 

 

SOLOTHURN, Staatsarchiv (CH-SOa)           
8 (fragment)  
ixe s. (seconde moitié). Orig. Est de la France. Prov. : Stift Schönenwerd – BOETH. mus. (fragm. ; GLOSS. Boeth. mus.) – RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 52.

11 (fragment)
xe s. (première moitié). Orig. inconnu. Prov. : Stift Schönenwerd – MUS. ENCH. (fragm.) – RISM B III, 6 (2003).

 

 

 

ST. GALLEN, Stiftsbibliothek (CH-SGs)        
20
ixe s. Orig. inconnue. Prov. : inconnue 2 « /// feriebat cymbalum alius autem cythar/// alius vero tuba cornea… » – RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0020

21
c. 1125-1150. Orig. Allemagne du Sud. Prov. : Einsiedeln (xive s.) – 575 « Sciendum est quod antiquum psalterium instrumentum dechacordum… » – RISM B III, 6 (2003).     
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0021

+ 199   
Seconde moitié du ixe s*. Saint-Gall. – 356-363  « Ex primo libro sti Augustini de musica. Ab ipso principio numerorum capiamus considerationis exordium... »           
M. Jacobsson (éd.). Augustinus de Musica (Berlin, 2017 ; CSEL 102), p. 41         
http://www.e-codices.unifr.ch/fr/list/one/csg/0199

242
ixe/xe s., xie s. (p. 10-11). Origine et prov. inconnues – 10-16 Notker Labeo, De musica (éd. *van Schaik, Notker) – RISM B III, 1 (1961), p. 78.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0242

270
ixe s. Orig. St. Gallen ? – 39-45 CASSIOD. inst. (exc.) – RISM B III, 6 (2003).       
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0270

+ 299   
Seconde moitié du ixe s. 336 p.  Orig. Saint-Gall ? Glossaires (bibliques, techniques, sur les homélies de saint Grégoire sur les Évangiles, etc.), extraits de décrets conciliaires.- p. 122-128 PS.-HIER. ep. (à la suite d’une série de gloses relatives à Reg. IV)- 128-129 ISID. etym. (exc.). à la suite : 130-135 Hieronymus, Epistola ad Marcellam.           
https://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0299/122/0/Sequence-475

381
xe s. (première moitié). Orig. St. Gallen – 6-9 NOTK. BALB. ; 10-12 MART. CAP. (exc.) – RISM B III, 6 (2003).- Teeuwen, Harmony, 2002, p. 31 n. 85.         
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0381

397
Milieu du ixe s. Orig. Allemagne du Sud – 135-136 ISID. etym ; 147 « Nomina musarum. Clio historias… » ; « Clio gesta canens… » ; 147 ISID. etym (exc.) – RISM B III, 6 (2003).              
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0397

556
ixe-xe s. et xiie-xiiie s. (p. 235-369). Orig. Allemagne du Sud – 365-368 INST. PATR. – RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0556

898
xie s. Orig. St. Gallen. Manuscrit utilisé par M. Gerbert, cf. GS2, p. 62 (cf. p. 114-124) – 2-5 BERNO div. ; 5-10 BERNO ton. – RISM B III, 1 (1961), p. 78-79.- RISM B III, 6 (2003) Michael Klaper, « Die musikalische Überlieferung aus dem Kloster Reichenau im 11. Jahrhundert und die kompositorische Tätigkeit des Abtes Bern (1008-1048) », in : Walter Pass, Alexander Rausch (Hg.), Beiträge zur Musik, Musiktheorie und Liturgie der Abtei Reichenau (Tutzing : H. Schneider, 2001 ; Musica Mediaevalis Europae Occidentalis, 8), p.1-40.              
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0898

899
xe s. Orig. et prov. inconnues – 108 ISID. etym (exc.) – RISM B III, 1 (1961), p. 79.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0899

937
Première moitié du xve s. (daté 1424). Orig. Allemagne du Sud – 684-700 « Propter maiorem evidentiam musice artis cuius notitia maxime et necessaria… » – RISM B III, 6 (2003).

+ 1395  
Collection de fragments. p. 436-437. Fin du viiie ou début du ixe s. (écriture [et origine ?] irlandaise). Fragment du De musica de saint Augustin (5, IV-V) « || ut precedens membrum sit... desidia est et novam instituere » (5, 4, 7 – 5, 5, 10 ; éd. p. 174, l. 7 - 177, l. 15) – CSEL 102, p. 38-39, 54.   
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/1395/436/0/Sequence-749

 

 

 

ST. GALLEN, Bibliotheca Vadiana (CH-SGv)
296
xiie s. Orig. inconnue. Prov. : Sebastian Schobinger – BOETH. arithm. ; 47-108 BOETH. mus. – RISM B III, 6 (2003).       
http://www.e-codices.unifr.ch/en/vad/0296

 

 

 

ZÜRICH, Zentralbibliothek (CH-Zz)   
C. 78   
ixe s. Orig. inconnue – 118 « Clio historias… » ; ISID. etym. – RISM B III, 1 (1961), p. 79.- RISM B III, 6 (2003).     
http://www.e-codices.unifr.ch/en/zbz/C0078

Car. C. 30      
ixe s. Orig. inconnue 276v MON in mon. mensura (add. du xie s.) – RISM B III, 1 (1961), p. 79.- RISM B III, 6 (2003).

Car. C. 176     
xe-xie s. Orig. inconnue – 146v FIST. Si fistulae I ; 188 « Enarmonicum genus melorum id est optime coaptatum… » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p. 354) ; « Proslambanomenos id est adquisitus… » (éd. ibid., p. 354) ; « Diatesseron id est ex III, Diapente id est ex V... » (éd. ibid., p. 355).- 151v-152v Genera numerorum in sensibus secundum Augustinum (AUGUST. exc.) RISM B III, 1 (1961), p. 79-80.- RISM B III, 6 (2003).- CSEL 102, p. 14.

Rh 59 
xiiie s. Orig. Abbaye de Rheinau – 237-239 tonaire – RISM B III, 1 (1961), p. 80.- RISM B III, 6 (2003).

Rh 62 
xiie s. Orig. Abbaye de Rheinau – NEUM. Eptaphonus – RISM B III, 1 (1961), p. 80.- RISM B III, 6 (2003).