Les
Sources manuscrites de la théorie de la musique (S. IX-XVI)
______________________
AARAU, Aargauische Kantonsbibliothek (CH-A)
Ms. Wett. 4° 5
1225-1250. Orig. et prov. abbaye cistercienne de
Wettingen – 1r-64v Ordo ecclesiastici officii (lacune au début) ;
65r-79r Instituta generalis capituli ; 79r-85 Usus seu
ordo conversorum ; 85r-v « Qualiter agantur
commemorationes sanctorum per totum annum » ; 86r-v Legenda de
sanctis Marco et Alexandro ; 87-98v ANON. Cist. III ; 98v-102v
Stephanus Harding, Carta charitatis ; 103r « Octava beate
marie fiat in hunc modum... » ; 103v-104r Liste
d'anniversaires ; 104v-106r Statuta monialium ; 107r-108v Regulae
prosodiae cisterciensis ; 108v « Notandum quod IIII sunt
necessaria ad veram confessionem » (lacune à la fin) – Alfons Schönherr, Handschriftenkatalog
der Aargauischen Kantonsbibliothek. Band 2 : Die Handschriften der
Abtei Wettingen. Teil 1, p. 49-53 [cat. ms., rédigé entre 1953 et 1957].- RISM
B III, 6 (2003).
BASEL, Universitätsbibliothek (CH-Bu)
+ A V 33
xve s. Prov. : couvent des Dominicains de Bâle
(?) – 20v « Es sint VI noten durch die man alles ze sange setzet und
ordinet » (signification des syllabes de solmisation ; éd. Binz,
Handschriften, 1907, p. 46).
A IX 2, Nr. 5
c. 1481-1486. Orig. Bâle (?) – 163-164v « Et
est notandum quod in gamaut uel in manu littera greca
praeponitur... » ; 255r-v « Sanctissimus namque papa gregorius
praeces fudit ad deum ut musice artem eidem ostenderet... » ; 284
« Notandum quod species musice sunt due principales, videlicet dyatesseron
et dyapente. Dyatesseron habet tres species... » ; 286 Wilhelmus
Zeglerlin, « Quid est musica ? Est sciencia liberalis demonstrans
debitum modum cantandi artificialiter. Quid est cantus ? » ;
288-289 « Notandum quod quaecumque latino ydiomate traduntur per certas
clausulas... » ; 289v « Nota triplices sunt voces in manu.
Quedam graves ut gamaut usque ad alamire quia... » ; 291v-293v
« Secundum Ysidorum ethimologias sex sunt soni vel voces scilicet ut re mi
fa sol la... » ; 296-299 tableau et exemples de solmisation
« Iste claves dicuntur graues ratione quia omnis cantus in eis versatus
grauiter profertur… » ; 296v-299 « Pro pleniori dicendorum
musicalis scientie intellectu est sciendum quod duodecim sunt species vel
secundum alios 12 sunt modi... » ; 299 « Ter quaterni sunt modi
quibus omnis cantilena contexitur. Scilicet unisonus... » – RISM B III, 6
(2003).
F VIII 16
xve s. (1442). Orig. Allemagne du Sud (Basel ? ;
Heidelberg, 7 févr. 1437 ; Ulm, 8 mars 1436 ; cf. KdHS,
I, p. 213) ; copiste : Albrecht Löffler (Staehelin, Straßburg).
Prov. Bâle, Couvent des Dominicains ; selon Staehelin, Straßburg,
p. 8, le commentaire « Quoniam ut dicit » (156-184) et l'extrait de
PS.-PHIL lib. mus. (187v-187v) seraient des copies directes de Strasbourg, olim
Bibl. publ, Ms. M. 222 C. 22 144-154 – HUGO SPECHTSH. ; 154va :
« Nota tres sunt cantus in manu, scilicet b duralis, naturalis et
bmollis... » ; 154vb : « Tu qui solvabis tres cantus esse
notabis/ Ecce b duralis, naturalis atque b mollis » ; « B durum
triplo reliquos cantus geminabo » ; « Tres duros g ferunt
naturales c geminatos/ Et tot b molles... » ; « Durus in E finit
d bmollis in a naturalis/ Ut re mi scandunt descendunt fa quoque la
sol... » ; « Nota sub bfabmi nulla fit mutacio
quia... » ; 156-184 « Quoniam ut dicit sanctus Augustinus In
domo dei... » (156v, 157 ANON. Couss. XII (exc.) ; 184v-187v
PS.-PHIL. lib. mus. (exc. ; daté 1442 [f. 187v]) ; 188r-v
« Notandum quod proporcio est duorum terminorum uel duorum
numerorum... » ; 191-198v « Propter maiorem evidenciam musice
artis... » ; 199v-203 TON. Praed. – RISM B III, 6 (2003).- Die
Handschriften der Bibliotheken von Aarau, Appenzell und Basel. Bearb. von
Beat Matthias von Scarpatetti (Dietikon-Zürich, 1977 ; Katalog der
datierten Handschriften in der Schweiz in lateinischer Schrift vom Anfang des
Mittelalters bis 1550, 1) [KdHS].- Bernhard, Thomas, 2006, p.
9, n. 16.
F IX 36
xiie s. (f. 1-75) ; xive s. (f. 76-157). Orig. inconnue. Prov.
« Martinus Reyflacher studens Wienn<ensis> » – 2-64v IOH. COTTO
mus. ; 65r-70r Quisquis studiosus
regulam tonorum... (incomplet ; à rapprocher de : München,
Bayerische Staatsbibliothek, Clm 14745, f. 59-72v ; éd. Chr. Meyer Quisquis
studiosus... Un traité du début du xiiie siècle à l’usage des chantres. München,
Bayerische Staatsbibliothek, Clm 14745, f. 59r-72v. 58 pages [dépôt HAL, 29
juillet 2013] url : http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00848727
– RISM B III, 1 (1961), p. 69.- RISM B III, 6 (2003).
F IX 54
Fin du xiiie s. Orig. et prov. inconnues. Modèle de I-Rvat Lat. 4357 (Bernhard,
Organum-Traktat) – 1 TAB. Basil. ; 1v QUAEST. MUS. (exc.) ; 2-4v
PS.-THOMAS AQU. I ; 5-8v AUGUST. MIN. – RISM B III, 1 (1961), p. 69-71.- RISM B III, 6 (2003).-
Bernhard, Organum-Traktat, 2001, 189.- Bernhard, Thomas, 2006, p.
65, 66, 68, 76, 89.
Cod. s/s A VI 11, Nr. 1
Fin du xve
s. Orig. Bâle ? 1-7 « Zu erkennende die kunst… » (éd. Denk,
Fachprosa, p. 39-46) – RISM B III, 6 (2003).
BERN,
Stadtbibliothek (CH-BEb)
16
ix-xe s. Orig.
Fleury-sur-Loire. Prov. coll. J. Bongars (1554-1612) – 62 « Cantor vocatus
quia voce… » ; Cantor autem et voce et arte praeclarus… » ;
82 « Cythara. Ac psalterii repertor tubal… » ; Eorum tribus
cordis sunt… » ; « Hebrei autem decacordon… » ;
Citharam autem in grecia… » ; « Citharam ac
psalterii… » ; Cithare et psalterii haec differentia est… » –
RISM B III, 1 (1961), p. 71.- RISM B III, 6 (2003).
36
xe-xie
s. Orig. Fleury-sur-Loire 1-139 ISID. etym. RISM B III, 1 (1961), p. 71-72.- RISM B III, 6 (2003).
134
xe s. Orig. Fleury-sur-Loire. Dimensions du f. 2
(additionnel) : 85 (H) × 100 (L) mm
(dimensions du ms. : 320 × 225). Prov. Petrus
Daniel ; coll. J. Bongars (1554-1612) ? – 2 « Efficitur quinis
symphonia sexcupla… » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011],
p.40) ; 2 Pandit enarmonias series tum tertia cordas |
Cromaticumque genus si vindicat ordo secundus | Prima dyatonicis resonant
tetracorda Camenis – RISM B III, 1 (1961), p. 74.- RISM B III, 6 (2003).
+ 141.332
seconde moitié du xvie
s. Prov. : coll. J. Bongars – 527r-528r (f. 528v blanc) AURELIAN. XX
(1-22, 25-34) d’après un manuscrit de Limoges (« ex codex
Lemovicensis », de la main de J. Bongars).- Hagen, Catalogus, 1878,
p. 192-203
(cf. p. 203).
212
vers 800-830 Orig. Allemagne (Mayence).
Prov. : chapitre de la cathédrale de Strasbourg ; coll. J. Bongars
(1554-1612) – 109 « Quantis cordis antiqui musici usi sunt… » – RISM
B III, 1 (1961), p. 74.- RISM B III, 6 (2003).- CSEL 102 (2017), p. 40.
+ 234
ixe/xe
s. Fulda – 45v-53v Augustin (exc.) « Ab ipso principio numerorum
capiamus... Quam ceteresi numeris convenit » (De musica, exc.),
« Nonne hic quoque ordo ipse laudabitur in musica in geometrica... Non in
ista ratione constare » (De ordine, exc.). – Hagen, Catalogus,
1878, p. 278.-
CSEL 102 (2017), p. 40.
+ 358
ixe s. Prov. : P. Daniel puis J. Bongars
47r-49v De musica. Rimans nex
poli culmina rextrix... – Hagen, Catalogus, 1878, p. 346-347.
+ 492.16
xvie s. Prov. : J. Bongars. [Écrits de
Bongars]. Musica. – Hagen,
Catalogus, 1878, p. 417-418.
633
xiie s. Orig. France. Prov. : Petrus Daniel
(Orléans, 1564). 30v-31 « Musica alia mundana, alia humana, alia
instrumentalis… » – RISM B III, 6 (2003).
702
xiie s. Orig. inconnue. Prov. : Petrus Daniel
(Orléans, 1564) – 46-51v PS.-ODO dial. (exc.) « Ecce modus primus… » – RISM B III, 1 (1961), p. 74.- RISM B III, 6 (2003).
A 50
xve s. Orig. inconnue Prov. : Goularius
(1601) ; Nicolaus Coletus (1640) 205-213v IOH. MUR. spec. (B) – RISM B
III, 1 (1961), p. 72.- RISM B III, 6 (2003).
B 56
xie s. Orig. inconnue Prov. : abbaye bénédictine
de Lorsch ; Fleury ; Franciscus Daniel ; coll. J. Bongars
(1554-1612) 2va-b FIST. Cuprum pur. ; 2vb FIST. Mensuram et ; 2vb-3a
FIST. Si fistulae I ; 3a FIST. Fistulae si ; 3a FIST. Primam fist.
IV ; 7-176v MART. CAP. et REMIG. AUT. – RISM B III, 1 (1961), p. 72-73.- RISM B III, 6 (2003).
A 91.20
xiie ou xiiie s. origine et prov. inconnues GUIDO reg. (fragm.) – RISM B III, 1
(1961), p. 73.- RISM B III, 6 (2003).
A 91.21
xiie s. Orig. inconnue. Prov. : coll. J. Bongars
(1554-1612) 1-5v GUIDO micr. (fragm.) ; 6r-v GUIDO reg. (fragm.) – RISM B
III, 1 (1961), p. 73.
A 94.11
Fin du xiiie s. Orig. France. Prov. : feuillets détachés de F-Pn Lat. 16652 ; coll. J. Bongars
(1554-1612) 1-2 BOETH. mus. (fragm.) – RISM B III, 6 (2003).
Ms. Hist. Helv. LI.
76
1491. Orig. Bern. Prov. : Jakob, Ludwig et
Benedikt Sterner (xvie
s.) 1-68 Bartholomäus Götfreid Frank, Ein tütsche Musica des figurirten
Gsangs (éd. fac-sim *Geering, Musica 2) – RISM B III, 6 (2003).
EINSIEDELN,
Klosterbibliothek (CH-E)
79
xe s. Orig. Einsiedeln – 2-27 MUS. ENCH. ;
27-45+66-102 SCHOL. ENCH. ; 103-109 « Igitur primi toni neuma
regularis haec est... » (Tonaire) – RISM B III, 1 (1961), p. 74-75.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/list/one/sbe/0079
169
Diverses mains des xe-xie
s. (recueil de quatre unités formé au xive
s. à Einsiedeln ?) ; fasc. 3 (p. 113-128) xie s. Orig. région du lac de Constance (St.
Gallen ?, Reichenau ?) – 113-128 HUCBALD. (fragm.) – RISM B III, 1 (1961), p.
75.- RISM B III, 6 (2003).
298
Fin du xe
s. ; avant 965 ? Orig. Reims ou Trier. Prov. : Trier (Tischler) –
23-145 BOETH. mus. (GLOSS. Boeth. mus.) – RISM B III, 6 (2003).- Mathias M. Tischler, « Die
ottonische Klosterschule in Einsiedeln zur Zeit Abt Gregors », in :
Odo Land (éd.), Festschrift zum tausendsten Todestag des seligen Abtes
Gregor, des dritten Abtes von Einsiedeln 996-1996 (St. Ottilien, 1996),
93-181 ; Traub, Einsiedeln, 2001, p. 84.- Bernhard/ Bower,
Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p. 9-10.
319
xe-xie
s. origine et prov. inconnues – 281 FIST. Si fistulae I – RISM B III, 1 (1961),
p. 75.- RISM B III, 6 (2003).
358
Fin du xe
s. Orig. Reims ou Trier ; Fleury ? – 40-139 BOETH. arithm. ; 141-143
PS.-HIER. ep. ; 143-144 ISID. etym (exc.) ; 144 dessins avec légendes
des instruments de musique ; 145-270 BOETH. mus. (Gloss. Boeth. mus.) –
RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und
Registerband, 2011), p. 10-11.
http://www.e-codices.unifr.ch/en/sbe/0358
+ 366
xie-xiie
s. – p. 56 « Versus atque notas Herimannus protulit istas... »
(HERMANN. vers.) – Bernhard, Hermannus, p. 112.
http://www.e-codices.unifr.ch/en/sbe/0366/56/0/Sequence-1023
638, Ms. 1200 (RISM B III, 1 (1961), p. 75) cf. Einsiedeln 689.
689
Début du xve
s. (Herlinger, Summula) Orig. Italie du Nord. Prov. : Brixen
(Bressanone) – 1-44 MARCH. luc. ; 45r-v CONTR. Volentibus ; 45v PHIL.
ANDR. ; 46-50 CONTR. Volentibus ; 51-56 PROSD. contr. ; 57-74
manquent ; 75-82 PROSD. mon. ; 81-82v MON. Mon. tuum ; 83-90
IOH. MUR. lib. ; 91-104v IOH. MUR. spec. (B) ; 105-116 Antonius
monachus ac paduanus, Tractatus proportionum (sommaire du traité au f.
7) – RISM B III, 1 (1961), p. 75 (sous la cote 638, Ms. 1200).- RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/list/one/sbe/0689
GENEVE,
Bibliothèque publique et universitaire (CH-Gpu)
Lat. 80
Fin du xve
s. Orig. France. Prov. : coll. Alexandre Petau (n° 53) – 44-45v CLAVIC. –
RISM B III, 6 (2003).- Hippolyte Aubert, « Notices sur les manuscrits
Petau conservés à la bibliothèque de Genève (fonds Ami Lullin) », Bibliothèque
de l’École des chartes, 70 (1909), p. 247-302 (p. 290-293).- John Koster,
« New Sources for the Early History of the Clavichord », Early
Keyboard Journal, 20 (2002), 7-43 [p. 14, n. 19].
+ Lat. 187
Seconde moitié du xve
s. Orig. Genève – 269v Primus cum sexto fa sol la semper habeto... ; Pri
re la se re fa... (add. fin du xvie
s.) – François Huot, Les manuscrits liturgiques du canton de Genève (Fribourg,
1990), p. 381.
GENEVE/COLOGNY,
Bibliothèque Dr. Martin Bodmer (CH-CObodmer)
111
xe s. (vers 970 ?) Orig. Würzburg. Prov. :
Admont, abbaye bénédictine St-Blaise ; coll. H. A. Brecher (Brno, 1937)
42-45v BOETH. mus. – RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/cb/0111
77 (olim
Phillipps 18845)
xiie s. (première moitié, Pesce, Guido, p. 92).
Orig. Italie (Toscane). Prov. : coll. Chichiarelli (xvie, xviiie x.) – 1-27v GUIDO
micr. (fragm., ch. VI-XX) ; 28r-v Hoc modo scias omnes melodias... (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 40-42) ; 28v Experimentacio vocum Seformases
aientan... » (éd. ibid., p. 141) ;
28v-33 GUIDO prol. ; 33 GUIDO ep. (exc.) ; 33-47 GUIDO ep. ;
50-56v+57r-v GUIDO reg. ; 56v-57 VERS. Quisquis velis ; 57v
« Iugiter domine nobis adsit… » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 54-55) ; 58-71v tonaire ; 72 « Primus adest
protus… » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout,
2011], p. 61-64) ; 72-73 GUIDO reg. (exc.) ; 73r-v MOD. Omnes
authenti (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011],
p. 56-57) ; 73v-75 INTERV. Diapason (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 33-37) ; 75-78v VERS. Ars humanas ; 79r-v
Échelles modales (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 142) ; 80r-v REG. PRUM. (exc.) ; 80v SCOL.
ENCH. (exc.) ; 80v « Tonus/ I/ Dorius/ Primus - tonus/ II/ Ypodorius
/ Plagis <eius> ... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 143) ; 81 « G. Nete hyperboleon Y/ .A. Paranete
hyperboleon IV... » ; 81r-v GUIDO micr. (exc. : Gymnasio
musas... qui carmina finxi) ; 81v
GUIDO reg. (exc. Gliscunt corda... carmina scripsi) ; 81v-82
« Naturaliter matrem esse omnium… » (éd. *Bernhard, Lobgedicht,
p. 29) ; 82-102 PS.-ODO dial. ; 98v-99r « Omnes itaque autentici
modi ad octavam... » (éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 143-144) ; 102v-105v « Primus sonus et
primus emitonius. Medius sonus… » (éd. ibid., p.
61-64) ; 105r-v <...fi>stulis et in organalibus fistulis... (nature
et production du son et de la voix, fragm., éd. ibid., p.144) ;
106r-v ODO Aret. (fragm. éd. Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli...
[Turnhout, 2011], p. 48-50) (les f. 107-108 manquent) ; 109r-112v
PS.-GUIDO form. (éd. CSM 37, p. 46-106 [ms. G]) – RISM B III, 1 (1961), p. 76-78.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/cb/0077
SCHAFFHAUSEN,
Ministerialbibliothek
en dépôt à SCHAFFHAUSEN, Stadtbibliothek (CH-SH)
Min. 108
Vers 1100. Orig. Allemagne du Sud-Ouest.
Prov. : abbaye bénédictine d’Allerheiligen (dioc. de Constance) – 4-131v
BOETH. mus. (Gloss. Boeth. mus.) ; 131v-134v Tonaire « Quid teneat
proprium varius sonus octo modorum... » (cf. Frutolf, Breviarium de
musica, p. 75-82) ; 134v-135 « Autentus protus ascendet ad
paranete... » ; 135v « Primum mandatum amor dei est... »
(cf. Huglo, Tonaires, p. 234, 240, 247) ; 140v-141 Éloge de
Pythagore (Carmen Cantabrigiense, n° 12), « Conductus pitagoricus. Vite
(Vatem ? ms) dator omnifactor deus nature... » (éd. K. Strecker,
MGH 31966 ; Bernhard, Cambridger Lieder, p. 143) ; Éloge
de Guy [d'Arezzo] « Proemium et oratio Guidonis in musicam. Rex superne
armonice qui concentus angelici... » – RISM B III, 6 (2003).- Andreas
Traub, « Conductus », in : MGG, Sachteil, 2 (1995), col
983.- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und Registerband, 2011), p.
51-52.
SOLOTHURN,
Staatsarchiv (CH-SOa)
8 (fragment)
ixe s. (seconde moitié). Orig. Est de la France.
Prov. : Stift Schönenwerd – BOETH. mus. (fragm. ; GLOSS. Boeth. mus.)
– RISM B III, 6 (2003).- Bernhard/ Bower, Glossa (Kommentar- und
Registerband, 2011), p. 52.
11 (fragment)
xe s. (première moitié). Orig. inconnu. Prov. :
Stift Schönenwerd – MUS. ENCH. (fragm.) – RISM B III, 6 (2003).
ST. GALLEN,
Stiftsbibliothek (CH-SGs)
20
ixe s. Orig. inconnue. Prov. : inconnue 2
« /// feriebat cymbalum alius autem cythar/// alius vero tuba
cornea… » – RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0020
21
c. 1125-1150. Orig. Allemagne du Sud. Prov. :
Einsiedeln (xive s.) –
575 « Sciendum est quod antiquum psalterium instrumentum
dechacordum… » – RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0021
+ 199
Seconde moitié du ixe
s*. Saint-Gall. – 356-363
« Ex primo libro sti Augustini de musica. Ab ipso principio
numerorum capiamus considerationis exordium... »
M. Jacobsson (éd.). Augustinus de Musica (Berlin, 2017 ; CSEL 102), p. 41
http://www.e-codices.unifr.ch/fr/list/one/csg/0199
242
ixe/xe
s., xie s. (p. 10-11).
Origine et prov. inconnues – 10-16 Notker Labeo, De musica (éd. *van
Schaik, Notker) – RISM B III, 1 (1961), p. 78.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0242
270
ixe s. Orig. St. Gallen ? – 39-45 CASSIOD. inst.
(exc.) – RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0270
+ 299
Seconde moitié du ixe
s. 336 p. Orig. Saint-Gall ? Glossaires (bibliques, techniques, sur les homélies de saint Grégoire sur
les Évangiles, etc.), extraits de décrets conciliaires.- p. 122-128 PS.-HIER.
ep. (à la suite d’une série de gloses relatives à Reg. IV)- 128-129 ISID. etym.
(exc.). à la suite : 130-135 Hieronymus, Epistola ad Marcellam.
https://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0299/122/0/Sequence-475
381
xe s. (première moitié). Orig. St. Gallen – 6-9 NOTK.
BALB. ; 10-12 MART. CAP. (exc.) – RISM B III, 6 (2003).- Teeuwen,
Harmony, 2002, p. 31 n. 85.
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0381
397
Milieu du ixe
s. Orig. Allemagne du Sud – 135-136 ISID. etym ; 147 « Nomina
musarum. Clio historias… » ; « Clio gesta canens… » ;
147 ISID. etym (exc.) – RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0397
556
ixe-xe
s. et xiie-xiiie s. (p. 235-369). Orig. Allemagne du Sud – 365-368 INST. PATR. – RISM B
III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0556
898
xie s. Orig. St. Gallen. Manuscrit utilisé par M.
Gerbert, cf. GS2, p. 62 (cf. p. 114-124) – 2-5 BERNO div. ; 5-10
BERNO ton. – RISM B III, 1 (1961), p. 78-79.- RISM B III, 6 (2003) Michael
Klaper, « Die musikalische Überlieferung aus dem Kloster Reichenau im 11.
Jahrhundert und die kompositorische Tätigkeit des Abtes Bern
(1008-1048) », in : Walter Pass, Alexander Rausch (Hg.), Beiträge
zur Musik, Musiktheorie und Liturgie der Abtei Reichenau (Tutzing : H.
Schneider, 2001 ; Musica Mediaevalis Europae Occidentalis, 8),
p.1-40.
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0898
899
xe s. Orig. et prov. inconnues – 108 ISID. etym
(exc.) – RISM B III, 1 (1961), p. 79.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/0899
937
Première moitié du xve s. (daté 1424). Orig. Allemagne du Sud –
684-700 « Propter maiorem evidentiam musice artis cuius notitia maxime et
necessaria… » – RISM B III, 6 (2003).
+ 1395
Collection de fragments. p. 436-437. Fin du viiie ou début du ixe s. (écriture [et
origine ?] irlandaise). Fragment du De musica de saint Augustin (5,
IV-V) « || ut precedens membrum sit... desidia est et novam
instituere » (5, 4, 7 – 5, 5, 10 ; éd. p. 174, l. 7 - 177, l. 15) –
CSEL 102, p. 38-39, 54.
http://www.e-codices.unifr.ch/en/csg/1395/436/0/Sequence-749
ST. GALLEN,
Bibliotheca Vadiana (CH-SGv)
296
xiie s. Orig. inconnue. Prov. : Sebastian
Schobinger – BOETH. arithm. ; 47-108 BOETH. mus. – RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/vad/0296
ZÜRICH,
Zentralbibliothek (CH-Zz)
C. 78
ixe s. Orig. inconnue – 118 « Clio
historias… » ; ISID. etym. – RISM B III, 1 (1961), p. 79.- RISM B III, 6 (2003).
http://www.e-codices.unifr.ch/en/zbz/C0078
Car. C. 30
ixe s. Orig. inconnue 276v MON in mon. mensura (add.
du xie s.) – RISM B
III, 1 (1961), p. 79.- RISM B III, 6 (2003).
Car. C. 176
xe-xie
s. Orig. inconnue – 146v FIST. Si fistulae I ; 188 « Enarmonicum
genus melorum id est optime coaptatum… » (éd.
Chr. Meyer, Sh. Nishimagi, Tractatuli... [Turnhout, 2011], p.
354) ; « Proslambanomenos id est adquisitus… » (éd. ibid.,
p. 354) ; « Diatesseron id est ex III, Diapente id est ex V... »
(éd. ibid., p. 355).- 151v-152v Genera numerorum in sensibus secundum
Augustinum (AUGUST. exc.) – RISM
B III, 1 (1961), p. 79-80.- RISM B III, 6 (2003).- CSEL 102, p. 14.
Rh 59
xiiie s. Orig. Abbaye de Rheinau – 237-239 tonaire – RISM B III, 1 (1961), p.
80.- RISM B III, 6 (2003).
Rh 62
xiie s. Orig. Abbaye de Rheinau – NEUM. Eptaphonus –
RISM B III, 1 (1961), p. 80.- RISM B III, 6 (2003).